Ik heb gisteren een Dell Inspirion N5010 laptop gekocht. Draait helemaal prima, maar is wel al helemaal voor geïnstalleerd met Win7 home(64bit) en andere software. Nu wil ik er op gaan multi-booten en heb in eerste instantie gekeken of ik via Ubuntu de partitie kon verkleinen en dan daarnaast Ubuntu kon installeren. Maar heb het niet eerder op deze manier gedaan en ben bang dat ik de boel misschien om zeep help. Nu komt het me ook beter uit om m'n eigen Win7 ultimate(32bit) samen met Ubuntu er op te zetten, zodat ik ook niet allerlei software bij mee geïnstalleerd krijg. Maar nu ik op de website van Dell kijk voor drivers zie ik dat ze die alleen maar voor 64bit hebben.
Ik heb nog niet zoveel ervaringen met helemaal voor geïnstalleerde laptops en wil kijken of ik de boel op m'n eigen manier kan installeren.
De vraag is dus, stel dat het niet op mijn manier wil gaan werken, kan ik de boel dan gewoon weer terug zetten zoals het was?
Ik heb namelijk wel een CD mee gekregen "For Reinstalling Dell Inspiron N5010", maar ik begreep dat er ook files op de harde schijf staan die hij nodig heeft? Ben dus bang als ik de hele boel formatteer de bijgeleverde CD misschien niet meer wil werken, of maakt dat niks uit?
Hopelijk heeft iemand hier meer ervaringen mee.