Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kant en klaar desktop video app. voor Youtube  (gelezen 1350 keer)

Kant en klaar desktop video app. voor Youtube
« Gepost op: 2011/01/23, 13:02:30 »
Ik heb even gezocht maar vast op de verkeerde steekwoorden.

Ik ben op zoek naar een programma welke mijn desktop kan opnemen met geluid het liefst in HD kwaliteit en dan in een kant en klaar format voor youtube. Dus geen bewerking na opname meer maar gelijk uploaden in het juiste format.

Het moet soepel kunnen draaien op een P4 \ 1.5Mb
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Offline vanadium

• Lid
Re: Kant en klaar desktop video app. voor Youtube
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/23, 13:35:27 »
Kant en klaar in juiste formaat is veel gevraagd, maar onder meer met RecordMyDesktop kan je screencasten. Daarna zal je nog moeten transcoderen naar een formaat dat youtube ondersteunt.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/23, 14:03:27 »
Kant en klaar in juiste formaat is veel gevraagd, maar onder meer met RecordMyDesktop kan je screencasten. Daarna zal je nog moeten transcoderen naar een formaat dat youtube ondersteunt.

Bedankt en dat heb ik geprobeerd maar dan lopen mijn films vast na 5 a 6 minuten coderen.
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Offline rikels

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/23, 15:29:48 »
misschien dat je www.screentoaster.com kunt proberen. om een of andere reden werkt ie nu niet... ik heb hem zelf nooit op ubuntu getest, maar als het goed is moet het werken. (als we het weer kunnen gebruiken)

« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/23, 17:00:24 »
Ik gebruik zelf Kazam voor het maken van screencasts. Werkt super en is heel stabiel. Het heeft als voordeel dat je het makkelijk kan bewerken met Openshot en KDnLive indien je nog de video wilt bewerken voor het uploaden.

https://launchpad.net/~and471/+archive/kazam-daily-stable
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu