Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java  (gelezen 1018 keer)

Java
« Gepost op: 2011/01/22, 17:38:04 »
Beste mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum en op ubuntu en ik hoop dat mijn java-vraag hier op de juiste plek is.
Ik heb van alles geprobeerd om java te installeren. Ik weet niet of het gelukt is maar ik krijg de melding dat jre niet geinstalleerd is en java disabled is ... heb van alles geprobeerd: via software centrum ....via terminal: chmod ....en get apt install ...en via synaptic ...
Ik heb geen idee wat  er fout is .. heb ook het idee dat van alles geinstalleerd is ... ik ben nieuw met ubuntu en ik vind de lijsten in de software centrum en synaptic nog lang niet overzichtelijk ....ik moet waarschijnlijk ook wat dingen opschonen?

Ik hoop dat iemand me verder met dit probleem kan helpen ... heb nu gisteravond versie 5 van java gedownload maar er wordt gezegd via de terminal dat ik een versie van ..tea heb ???

Alvast bedankt

groet, Els

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Java
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/22, 18:13:30 »

« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/22, 20:30:40 »
 Bedankt, java is nu geinstalleerd. Maar als ik nu via vpn wil inloggen (thuis werken) dan krijg ik een melding dat ik een root/su wachtwoord moet invoeren bij een intall NC-sh
Als ik mijn wachtwoord intyp zegt ie: authorisition failed to inlog ncsvc

Wat moet ik doen?

groet, Els

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/22, 20:52:39 »
Controleer hier voor de zekerheid of Java goed is geïnstalleerd.
http://javatester.org/version.html

Bij mij ziet dat er zo uit;

Maar even nog dit, wat heeft Java met vpn van doen?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/22, 21:31:01 »
Ja ik heb het gecontroleerd en java is goed geinstalleerd.

Ik moet Juniper-vpn verbinding installeren om zeg maar te kunnen  "telewerken" en die vraagt dan om java ... vandaar .... nu gaat ie goed verder omdat java geinstalleerd is maar dan komt een scherm dat ik moet inloggen : sudo root password ....
en als ik dat doe zegt ie authorisation failed to install NC-sh ....

wat nu?

groet, Aisa

Offline ivo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/22, 21:47:48 »
Wellicht heb je wat aan deze oplossing, van zeer recente datum.....

http://pluri.blogspot.com/2011/01/ubuntu-1010-juniper-network-connect.html

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.