Scholen zijn idd een goed punt.
Zeker nu met de bezuinigingen en de toekomst licht bij de jeugd.

Misschien ook om over na te denken, de after sales. Natuurlijk weet ik dat Ubuntu gratis is, maar er zijn nog genoeg zaken die nog niet van een leien dakje gaan, getuige al de vragen hier op het forum. Het is mooi dat een product gepromoot wordt, verkopen lukt meestal wel, maar daarna 
Ik weet niet of dit stukje hier past, maar misschien het overwegen waard om mee te nemen bij de promotie. 
Ik denk dat deze hier idd bij hoort.
Je hebt genoeg mensen die wel eens proberen, maar stoppen door gebrek aan kennis en niet weten waar ze hulp kunnen vinden.
Ook een grote speler is dat mensen vaak allerlei windows programma's hebben die natuurlijk niet zomaar op Linux werken.
Zoek maar eens allemaal alternatieven als je nog compleet onbekend bent in de Linux wereld.

Zelf ben ik ook pas overgestapt toen ik klaas was met mijn studie en bijna geen programma's meer had die alleen voor windows beschikbaar zijn.
Mischien is er iets als een standaard tekst met informatie over Ubuntu, dat geplaatst kan worden mischien bij Computerverenigingen, met in de tekst de linken naar downloads zoals folder, presentatie enz,. Met eventueel een link naar steunpunten kaart om eventueel daar eens een presentatie te houden?
Groetjes Paul.
Zeker een goede plek.
Volgens mij zijn hier vaak al mensen die nieuwsgierig zijn naar computers en dus bereid om andere systemen te proberen.
Verder mijn bijdrage:
Computerbladen zoals "Computer Totaal" en "Computer Idee".
In Computer Idee kom ik regelmatig verwijzingen tegen naar Ubuntu of soms ook een heel artikel.
Echter is de informatie hierin niet altijd volledig.
En juist op de missende dingen haakt men af.