Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java probleem  (gelezen 699 keer)

Java probleem
« Gepost op: 2011/01/14, 16:04:07 »
Hallo,

Omdat mijn broer graag een javaspelletje wil spelen, en ik al langer Ubuntu gebruik dan hem, steunt hij erop dat ik hem help voor bepaalde zaken, meestal lukt dat, nu echter niet.
Hij wil een spelletje spelen, genaamd BanditPKZ: http://banditpkz.com/forum/
Er is een webclient, maar die wil niet werken hier. (zowel bij m'n broer als bij mij.)
Daarna zag ik een downloadable client, die is hier te vinden: http://uppit.com/9g7o6x78h576/BanditPkz_Client.rar

Als ik dat download, uitpak enzovoort, krijg ik dit op geen enkele manier draaiende.
Na alles zowat geprobeert te hebben, probeer ik nautilus is root user mode te draaien, en dan gewoon rechtermuisklik op Theme.jar -> uitvoeren met openJDK..

Dan krijg ik dit:
Citaat
Failed to load Main-Class manifest attribute from
/home/mathias/Downloads/BanditPkz Client/files/Theme.jar

Ik weet niet wat ik fout doe. Ik denk dat het Theme.jar is, omdat er in de bovenliggende map een .bat staat voor Windows gebruikers die dat zo probeert te executen.

Iemand een idee?

Dankje

Offline bram103

• Lid
Re: Java probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/14, 19:35:04 »
Citaat
Failed to load Main-Class manifest attribute from
/home/mathias/Downloads/BanditPkz Client/files/Theme.jar

Dit betekent zoveel als: Er is binnen Theme.jar geen aanduiding waar het begin zit.

Een .jar bestand is niets meer dat een gezipte verzameling gecompileerde java bestanden (.class). Welke class als main-class uitgevoerd moet worden kan in een manifest bestand (zit dan ook in de .jar) opgegeven worden.

Het feit dat er geen manifest is doet vermoeden dat er nog meer dan Theme.jar nodig is.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/15, 16:43:45 »
Ok, maar hoe komt dan dat op Windows het wel met dat commando wordt gestart?

Zijn er mensen die ervaring hebben met Java bestanden? Die misschien weten hoe ik de boel aan de praat kan krijgen?

Offline bram103

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/15, 19:46:07 »
Ik heb BanditPkz_Client.rar gedowload en uitgepakt

Er staan 2 .bat files in waarmee de zaak onder windows opgestart dient te worden neem ik aan.
Ik heb de 64 bit versie bekeken omdat ik hier een 64 bits systeem heb.
Citaat
@echo off
title Client
cd ./files/
java -Xmx1000m client 30 0 highmem members 32 64bit
pause
De .bat files werk uiteraard niet onder linux. Open een Terminalvenster (Toepassingen -> Hulpmiddelen) en ga naar de directory: BanditPkz Client/files en gebruik het commando: java -Xmx1000m client 30 0 highmem members 32 64bit

Citaat
bram@LIN04:~/Downloads/BanditPkz Client/files$ java -Xmx1000m client 30 0 highmem members 32 64bit
Please enter what amount of memory you want:
100
mem is: 100
Deleted files true
Deleted files false
BanditPkz Client Initialized, revision # 317

En de boel start op. Ik krijg vervolgens overigens wel connection errors, daar heb ik me verder niet in verdiept.