Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Excel 2007 met Wine, keuzemenu in venster ontbreekt  (gelezen 673 keer)

Offline kristof70

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Excel 2007 met Wine, keuzemenu in venster ontbreekt
« Gepost op: 2011/01/12, 15:31:18 »
Eerst en vooral een goed 2011 gewenst aan iedereen ! Als nieuwe Linux-gebruiker maak ik voor de eerste keer gebruik van dit forum  :P. Na 10 jaar windows hou ik het voor bekeken, Ubuntu werd me voorgesteld door een kennis en ik moet toegeven: Linux bevalt me meer !
Installatie van ubuntu 10.10 verliep hier vlekkeloos, alles draait zoals het zou moeten zijn. Pc heeft 2GB RAM en bezit een Pentium4 processor met ATI kaart 256mb. 
Onder Wine gebruik ik het office 2007 pakket van Microsoft (ik kan er niet onderuit, ik moet met het microsoft office-pakket aan de slag,  OpenOffice  kan niet overweg met de heel complexe excelspreads van ons bedrijf.)
Excel werkt perfect, met één uitzondering: Als ik menu voorwaardelijke opmaak open, dan wordt er iets niet volledig weergeven, ik kan nl. niet selecteren in een bepaald vakje. (zie bijlage). Ik heb me al rot gezocht in de instellingen van Wine, alsook de instellingen van vensters via Ubuntu, maar ik krijg het niet opgelost.
Zijn er nog mensen waarvan hun excel zulke kuren heeft? Mvg Kristof70 ... in bijlage vb. van het selectieprobleem.