Bedankt allen voor deze prettige raadgevingen.
Ik heb nog geen beschikking over Open Office of Write,
.... dan in Open Office (het equivalent van Word, ik weet niet hoe dat tekstverwerkingsprogramma heet) bewerken?
Het gedeelte voor de tekstverwerking van OpenOffice heet Writer (equivalent van Word), voor rekenbladen kan je Calc gebruiken (equivalent van Excel).
De mogelijkheden van de PDF-bewerkingsmodule in OpenOffice zijn in sterke mate afhankelijk van de kwaliteit van het PDF-document. Sommige kan ik prima bewerken, andere bevatten afbeeldingen en dan is het hopeloos.
[edit]
Zonet heb ik een PDF-document gezien dat van een MS Office DOCX-bestand werd gemaakt. De auteur heeft van het bestand met de Acrobat Distiller 9.4.0 een PDF geproduceerd. Zodra ik daarin kies voor een stuk tekst wordt een tekst
kolom geselecteerd over de hele pagina.
Maar er is nog een truucje: druk op de ALT-toets -> hierdoor kan je een tekst-venster in een PDF-document selecteren. Helaas werkt dat niet bij alle PDF-documenten.[/edit]
Maar: Je kan PDF-bestanden met een viewer openen en de inhoud ervan kopiëren en vervolgens plakken in een OpenOffice Writer-document. Volgens mij had je dat ook eerder op deze manier gedaan.