Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mediatomb instellen  (gelezen 1435 keer)

Offline Ger_S

• Lid
  • Steunpunt: Nee
mediatomb instellen
« Gepost op: 2011/01/12, 11:59:34 »
gisteren had ik eindelijk mediatomb werkend op mijn showcenter 200.
vandaag start ik de pc weer op en nu werkt het niet meer. ik heb via de site van mediatomb>FAQ alle voorstellen gedaan om het werkend te krijgen onder Ubuntu maar zonder resultaat.
Wie heeft er een idee? Ik zelf ben nieuw met unbuntu/linux dus niet te technisch als het kan.

Offline Ger_S

• Lid
Re: mediatomb instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/12, 16:13:36 »
ff wat extra info.
mijn showcenter 200 kan wel de mediatomb zien maar als ik mediatomb op de pc open dan start de webbrowser wel op maar krijg ik de melding dat Firefox geen verbinding kan maken met de server op 198.168.1.34:49152.
als ik via showcenter 200 mediatomb open dan kom ik niet verder dan PC Directory. Gisteren kon ik wel op de pc mediatomb openen via firefox om zo de mappen toe te wijzen die via mediatomb geopend moeten worden op de showcenter 200.
er is niets veranderd op mijn pc dus waarom werkt het nu niet meer???????????????

Offline AptlyNamed

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/14, 21:50:50 »
het gebruikelijke als een daemon het niet wil doen:

- stop de daemon en voer het mediatomb  uit vanuit een commandovenster om te zien of er foutmeldingen komen.
- kijk in de systeemlogs voor foutmeldingen
- dubbelcheck de gebruiker onder wie de daemon draait, en of die gebruiker rechten heeft op de mappen waar hij bij moet

check of de daemon inderdaad luistert naar de poort:
sudo netstat --numeric-hosts --listening --tcp --programs

Offline Da Freeze

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/18, 11:03:41 »
Ik pak dit oude topic weer even op.

Mijn ervaring met Mediatomb is dat je deze zowel via de terminal moet opstarten alswel via Toepassingen. Dit omdat de ene de server gereed maakt en de andere de user interface op zet.

Nu heb ik alleen iets in Mediatomb wat ik niet verwacht had.

Ik heb een Philips TV met LAN en USB aansluiting. Ik weet dat de TV niet in staat is om via USB alle Bluray bestanden af te spelen. Vandaar mijn keuze om films te streamen vanaf mijn PC, want die speelt wel alle Bluray bestanden af. Maar toen ik eenmaal de boel aan het werk had, viel het mij op dat Mediatomb het bestand alleen maar via het netwerk naar de TV streamt waardoor het alsnog in de TV gerenderd moet worden. Met als resultaat dat veel Blurays het nog steeds niet doen.

Daarom mijn vraag, is het wel mogelijk om de PC de film te laten afspelen en vervolgens het resultaat te streamen naar je TV?