Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine vraagje; hoe standaard browser in te stellen in Wine?  (gelezen 1432 keer)

Offline John K

• Lid
Wine vraagje; hoe standaard browser in te stellen in Wine?
« Gepost op: 2011/01/10, 19:32:23 »
Ik heb in Wine in Program files Winbank en Acemoney lite geinstalleerd (gaat automatisch). Ik heb in deze Wine een map Opera staan en een map Firefox.

Wanneer ik nu met de beide progjes wil importeren van internetbankieren start automatisch Opera, maar na het opstarten loopt deze vast. Ik dacht dat wanneer ik Opera zou verwijderen de programma bij importeren automatisch Firefox zouden kiezen, maar er gebeurt gewoon niets.

Hoe verander ik in Wine de standaard browser. Aan de programma's lijkt het niet te liggen, want deze starten los van elkaar in Opera op bij importeren, dus iets in Wine linkt ze daar naar toe.

Groeten John K
« Laatst bewerkt op: 2011/01/10, 19:40:58 door John K »

Offline ivo

• Lid
Re: Wine vraagje; hoe standaard browser in te stellen in Wine?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/10, 21:16:21 »
Allemachtig...... Je kunt dat gewoon doen in Opera of FF of CB die gewoon onder Ubuntu zelf draait.
Waarom moet je dat nou per sé vanuit Wine doen???? Daarna kun je dan toch die imports in Wine gebruiken......
 ???
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline John K

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/10, 21:36:53 »
Allemachtig...... Je kunt dat gewoon doen in Opera of FF of CB die gewoon onder Ubuntu zelf draait.
Waarom moet je dat nou per sé vanuit Wine doen???? Daarna kun je dan toch die imports in Wine gebruiken......
 ???

Graag, maar hoe dan?? Hoe kan ik bijv. Winbank onder Wine laten weten dat het FF etc. onder Ubuntu gebruikt? Zoals ik al schreef, zodra ik Opera uit Wine\programfiles verwijder en ik het programma op internet connectie klik gebeurt er niets! Wanneer ik Opera dan weer terugplaats opent het progje (maakt niet uit welk progje onder Wine) wel een pagina!!!???

Dat is mijn vraag dus, hoe weet een progje onder Wine of Wine zelf welke browser het moet gebruiken?

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/10, 21:42:05 »
Vergeet mijn antwoord maar. Ik denk dat ik het verkeerd heb begrepen. :|
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline John K

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/11, 10:38:09 »
Niemand een idee?

« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/11, 13:58:43 »
Ik snap niet echt wat nou de bedoeling is.

Ik heb in Wine in Program files Winbank en Acemoney lite geinstalleerd (gaat automatisch). Ik heb in deze Wine een map Opera staan en een map Firefox.

Wanneer ik nu met de beide progjes wil importeren van internetbankieren start automatisch Opera, maar na het opstarten loopt deze vast. Ik dacht dat wanneer ik Opera zou verwijderen de programma bij importeren automatisch Firefox zouden kiezen, maar er gebeurt gewoon niets.

Gebruik je in Wine het programma Winbank en opent deze een browser wat bij jouw (tijdelijk) Opera was?
Nu Opera weg is gaat dat mis?

Heb je met andere programma's en links ook het probleem dat het Opera wilt starten?

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/11, 16:40:24 »
Dat is mijn vraag dus, hoe weet een progje onder Wine of Wine zelf welke browser het moet gebruiken?

Door in de gewenste browser (Firefox, dus) in te stellen dat dát de standaard browser is?
Ga in Firefox naar menu Bewerken, Voorkeuren, tabblad Geavanceerd, en vink hier de optie 'Altijd tijdens het opstarten controleren of Firefox de standaardbrowser is' aan.

Edit: ik heb het hier dan over de Firefox die 'gewoon' in Ubuntu geïnstalleerd staat. Want eigenlijk begrijp ook ik niet waarom je in Wine een browser hebt geïnstalleerd. ???  Zou dat niet de reden zijn waarom de ene browser vastloopt en de andere niets doet...........?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/11, 16:46:08 door Mikkel »

Offline John K

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/17, 15:59:45 »
Wanneer ik de browser uit Wine haal wordt er gewwon geen browser vanuit een onder Wine lopend programma opgestart wanneer nodig...

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/17, 16:22:32 »
Op de wine website staat dit beschreven.

Offline John K

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/18, 17:23:18 »
O.k, ik ga kijken.