Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SD of CF kaarten uitlezen?  (gelezen 1337 keer)

SD of CF kaarten uitlezen?
« Gepost op: 2011/01/09, 11:18:22 »
Sinds kort ben ik in het bezit van een DSLR camera Nikon D700.
Verder werk ik met
1. HP Mini met alleen Ubuntu 10.04 als OS,
2. 'normale'  desktop PC ook alleen Ubuntu 10.04
3. en een wat zwaardere PC met Ubuntu en Windows XP Prof die ik uitsluitend voor fotowerk en video gebruik.
Alle 3 Ubuntu zelfde distributie.
Als ik mijn DSLR camera aansluit op 1 en 2 komt onmiddellijk de melding dat de CF kaart van de camera is gekoppeld en ik kan mijn foto' s overschrijven. Dit gebeurt op PC nr 3 absoluut niet en ik krijg de camera op geen enkele manier in Nautilus te zien. Ik kan de kaart wel inlezen in GTkam maar dit is de bedoeling niet omdat ik hiermede de verschillende formaten niet kan sorteren en ook niet kopiëren naar andere mappen. Maar dit bewijst wel dat het systeem de camera wel ziet.
Als test heb ik ook een Sony Cybershot alsmede een video camera JVC op alle drie computers aangesloten en op ALLE DRIE kan ik de kaarten lezen.
Dus: in mijn zwaardere PC koppelt Ubuntu alleen de Nikon camera NIET aan, terwijl hij ze wel ziet.
Kan het b.v. zo zijn dat mijn 3. PC ergens een instelling heeft dat hij SD kaarten wel kan inlezen maar geen CF kaarten? Als dat zo is waar kan ik dit vinden?
Wat kan er fout zijn? Weet iemand raad?
Dank bij voorbaat en een fijne zondag
Ubunturolf :'(
« Laatst bewerkt op: 2011/01/11, 09:30:27 door ubunturolf »
Weinig is IETS, veel soms NIETS
http://www.travelfoto.biz/    óf    http://www.nature.travelfoto.biz