Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .exe bestanden niet uitvoerbaar in wine  (gelezen 6680 keer)

Offline MWW1977

• Lid
.exe bestanden niet uitvoerbaar in wine
« Gepost op: 2011/01/06, 22:21:13 »
Help please! Newbie als het op Ubuntu aankomt!
Heb vanmiddag Ubuntu 10.10 netbook op mijn Acer Apire One gezet in dualboot met de bestaande windows XP Home. Daar geen probleem. De installatie ging gladjes, maar heb toch een aantal vraagjes.
Hopelijk kan iemand mij helpen:

- Ik zou graag een paar proggramma's die ik onder Windows gebruik ook onder Ubuntu willen draaien.
Nu heb ik Wine al geinstalleerd, maar ik krijg het niet geinstalleerd. Ik krijg de melding dat de .exe niet euh..toegestaan is? Weet de juiste melding niet meer, maar de .exe is niet toegestaan omdat hij niet op de juiste manier (via het download centrum) geinstalleerd is. Maar waaris Wine dan goed voor?
Hoe kan ik een programma dat wel onder Windows draait onder Ubuntu ook werkend krijgen?

- Dan.....hoe kan ik die taakbalk met iconen aan de linkerzijde van het scherm daar weg halen?
Mijn scherm is maar 10"! Dus door die balk ben ik weer wat schermruimte kwijt.

- Wat is het doel van die 4 workspaces? Kan ik iedere workspace afzonderlijk een andere background geven? En kan ik op ieder workspace andere iconen plaatsen? Als ik weet hoe dat moet?

Zoals gezegd is Ubuntu geheel nieuw voor mij en ben een windows gebruiker zolang ik met een pc werk.
(Mijn eerste computer ervaring was destijds met Windows 3.1 en WP 5.1!!)
Windows zit er bij mij dus goed ingeslepen.....wie kan het er bij mij uitkrijgen? :-)
Netbook: Acer Aspire One D150 met een 500GB HD

Re: .exe bestanden niet uitvoerbaar in wine
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/06, 22:50:10 »
Standaard hebben bestanden en mappen geen rechten in tegenstelling tot in windows.

Je moet bestanden eerst uitvoerbaar maken voordat je ze kan gebruiken bij de installatie.

Selecteer de map/ bestand die je moet uitvoeren, rechtermuisknop klikken. Kies Eigenschappen. Onder het tabblad Rechten kun je de rechten aanpassen en het bestand/ map uitvoerbaar maken.

Die balk aan de linkerkant.....

ik geloof dat je de 10.10 Ubuntu Netbook Remix hebt gepakt en die geïnstalleerd hebt op je netbook. Die bevat de Unity shell (of eigenlijk een eerste versie daarvan). Je kan een andere shell installeren, bijvoorbeeld de normale ubuntu desktop. Als voorbeeld:

http://img211.imageshack.us/i/schermafdruky.png/

Om deze te installeren:

sudo apt-get install ubuntu-desktop
« Laatst bewerkt op: 2011/01/06, 23:26:19 door heir4c »
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/06, 23:48:34 »
1) Betreft Wine.
Laadst is er ook een dergelijke vraag geweest.
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/wine-1-2-2-onder-ubuntu-10-10-64bit/
Hier komen de belangrijkste punten al langs.

Belangrijke vraag vind ik ook altijd.
Welke programma's wil je draaien? Voor veel programma's bestaan er Linux alternatieven.

3) Die workspaces kan je zelf zoveel maken als je wilt.
Hoeven er niet persee 4 te zijn. Zelf heb ik er nu standaard 9, ik kan niet meer zonder.

Met ctr + alt + pijltjes kan je tussen de space's wisselen.
Met shift erbij (dus ctr + alt + shift + pijltjes) sleep je het actief staande scherm mee.

Handigheid en nut... Tja hoe moet ik dat onder woorden brengen.
Bijv.
- Op space 1 heb ik een instalatie van een programma draaien.
- Op space 2 firefox met dit bericht.
- Op space 3 staat mijn e-mail e.d. contacten naar buiten.
- OP space 4 een spel

Zo hou ik orde maar kan toch snel wisselen tussen verschillende taken en bezigheden.

Andere indeling.
- 1: Verslag typen
- 2: Plaatjes voor verslag voorbereiden
- 3: Uiterlijk in pdf controleren.
- 4: Contact naar buiten.

O, en waar zijn mijn manieren.
Welkom op het forum.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/06, 23:52:19 door Erik Krom »

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/07, 10:13:20 »
Standaard hebben bestanden en mappen geen rechten in tegenstelling tot in windows.

Je moet bestanden eerst uitvoerbaar maken voordat je ze kan gebruiken bij de installatie.

Selecteer de map/ bestand die je moet uitvoeren, rechtermuisknop klikken. Kies Eigenschappen. Onder het tabblad Rechten kun je de rechten aanpassen en het bestand/ map uitvoerbaar maken.

ik geloof dat je de 10.10 Ubuntu Netbook Remix hebt gepakt en die geïnstalleerd hebt op je netbook. Die bevat de Unity shell (of eigenlijk een eerste versie daarvan). Je kan een andere shell installeren, bijvoorbeeld de normale ubuntu desktop. Als voorbeeld:

Om deze te installeren:

Hoi Vincent,

bedankt voor je info. Was al bang dat ik de hele engelstalige handleiding op de Wine site moest doorlezen. Als of ik niets beters te doen heb.
Ik heb voor Ubuntu gekozen omdat ik eigenlijk nu wel klaar ben met dat hele Windows gebeuren! Nu de laptop (waar mijn vrouw de een beetje op internet, bankzaken doet en zo nu en dan eens een spelletje speelt) een hardnekkig virus heeft opgelopen. datzelfde virus zat ook al in de pc van mijn ouders. "Microsoft Antivirus Center 2010" heet dat ding en "It's a BITCH!" Pardon my French!

Heb onlangs Win7 op mijn Netbook gezet maar dat werkte ook niet lekker....veel vast lopers...ondanks de starter editie. Toen weer terug naar de XP home die er van oorsprong bij zat. Maar wil eigenlijk dus van die hele Windows af....op elke pc in mijn huis!  =D

Ik zal je methode voor het .exe bestand straks in de pauze ff uittesten. Maar waar moet ik die code ingeven om die andere shell te krijgen? In de zoekregel van het downloadcenter ofzo?

De programma's die ik o.a. straks op mijn desktop wil kunnen installeren zijn Poser 8, 3DMax 2010, Revit structure 2010 en AutoCAD 2010. Omdat ik ook wel eens thuis werk.
Nu wil ik dus eerst op mijn netbook ervaring met Ubuntu opdoen alvorens ik het overal thuis ge installeren en Windows weggooi!  ;)

Met vriendelijke groeten,
Mike

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/07, 10:21:48 »
1) Betreft Wine.
Laadst is er ook een dergelijke vraag geweest.
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/wine-1-2-2-onder-ubuntu-10-10-64bit/
Hier komen de belangrijkste punten al langs.

Belangrijke vraag vind ik ook altijd.
Welke programma's wil je draaien? Voor veel programma's bestaan er Linux alternatieven.

3) Die workspaces kan je zelf zoveel maken als je wilt.
Hoeven er niet persee 4 te zijn. Zelf heb ik er nu standaard 9, ik kan niet meer zonder.

Met ctr + alt + pijltjes kan je tussen de space's wisselen.
Met shift erbij (dus ctr + alt + shift + pijltjes) sleep je het actief staande scherm mee.

Handigheid en nut... Tja hoe moet ik dat onder woorden brengen.
Bijv.
- Op space 1 heb ik een instalatie van een programma draaien.
- Op space 2 firefox met dit bericht.
- Op space 3 staat mijn e-mail e.d. contacten naar buiten.
- OP space 4 een spel

Zo hou ik orde maar kan toch snel wisselen tussen verschillende taken en bezigheden.

Andere indeling.
- 1: Verslag typen
- 2: Plaatjes voor verslag voorbereiden
- 3: Uiterlijk in pdf controleren.
- 4: Contact naar buiten.

O, en waar zijn mijn manieren.
Welkom op het forum.

Hallo Erik,

bedankt voor je warme welkoms groet!  :D
Ik zal je tips in de pauze ook ff uitproberen....maar hoe krijg ik iets op zo'n workspace?
Kan ik zo'n workspace vergelijken met het bureaublad van windows?
Zoals je merkt zit windows er bij mij diep in!  :D Sorry daarvoor! Ga mijn leven beteren oké?! Heb Ubuntu al op mijn netbook draaien!  =D
Ik zit ook nog een beetje te martelen met waar alle bestanden e.d. nu staan. Wanneer in naar "de verkenner" ga zie ik een aantal knoppen met daarop: "C:", "bereaublad", "Wine", en nog wat dingen zoals mijn inlognaam.
Het is allemaal ff wennen, maar over een paar weken wil ik waarschijnlijk niet anders! Gelukkig is er een goed forum waar goede nuttige tips gegeven worden!

Bedankt voor je info! Wanneer ik er niet uitkom plant ik wel weer een topic (wanneer ik hier over elders in het forum geen info kan vinden)!

Met vriendelijke groeten,
Mike

« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/07, 10:25:04 »
Citaat
Maar waar moet ik die code ingeven om die andere shell te krijgen? In de zoekregel van het downloadcenter ofzo?

Dat voer je in de terminal in, Toepassingen => Hulpmiddelen => Terminalvenster.  ;)

Bij het invoeren van je wachtwoord zie je niets, zelfs geen bolletjes of sterretjes, maar dat is normaal, na het invoeren gewoon op Enter drukken en je commando wordt uitgevoerd.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 10:26:56 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/07, 11:24:09 »
Het installeren van een andere shell kan volgens mij ook met Synaptic Package manager.
Ergens in het menu "System".

De programma's die ik o.a. straks op mijn desktop wil kunnen installeren zijn Poser 8, 3DMax 2010, Revit structure 2010 en AutoCAD 2010. Omdat ik ook wel eens thuis werk.
Nu wil ik dus eerst op mijn netbook ervaring met Ubuntu opdoen alvorens ik het overal thuis ge installeren en Windows weggooi!  ;)

Zover ik kan vinden zijn dit allemaal 3D pakketten.
Dat kan lastig woorden om onder Wine goed te laten werken.
In het softwarecentum staan er een aantal 3D paketten voor Ubuntu.
Blender is een goed voorbeeld. (Bestaat ook voor Windows)

Auto CAD heb ik zelf al eens geprobeerd. Helaas is dat toen helemaal mislukt. :'(
Het is jammer dat de commerciële 3D pakketten bijna allemaal alleen onder windows werken.
Sommige zouden prachtig kunnen werken met die verschillende werkbladen.
(De de ene werkblad ontwikkeling van een onderdeel en op de andere het totaal beeld.)

Betreft die werkbladen (Workspace's).
Ja dat zijn een soort bureaubladen als bij windows.
Alleen nu heb je er meer, dus kan je op verschillende bureaus verschillende delen van je werk neerleggen.
(Verhip dit is opeens een veel kortere samenvatting van mij vorige uitleg. ;))

Nogmaals met ctr + alt+ pijltjes kan je er tussen navigeren.
Deze sneltoets combinaties kan je trouwens ook aanpassen.

Ff 1 opmerking. Ik ben zelf alleen gewend aan de standaart Ubuntu.
De Netbook Remix kan een aantal dingen anders hebben dan dat ik ken.
(vb. die balk met iconen links is mij geheel onbekend.)

Ubuntu eerst proberen op je netbook is een goed idee.
Ik heb zelf meerdere pogingen nodig gehad om over te stappen.
Vooral doordat ik windows programma's had die ik toen niet onder Linux werkende kreeg.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/07, 11:31:13 »
Windows weggooien is vooral voor een beginner meestal een slecht idee. Je kunt beter je computer tweevoudig opstartbaar maken, zodat je je Windowsprogjes gewoon in Windows kunt blijven draaien.

Dat is heel makkelijk:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Zo gun je jezelf de tijd om rustig aan Linux te wennen, zonder nodeloze frustraties. Bovendien draaien programma's altijd beter in het besturingssysteem waar ze voor zijn bedoeld. Lees dit eens over Wine:
http://sites.google.com/site/computertip/wine

Overigens heb ik, als jarenlange voltijds Linuxgebruiker, zelf ook altijd nog een Windowsje achter de hand, op een meervoudig opstartbare computer. Niks mis mee, want ik heb er per slot van rekening ooit voor betaald. Verruim je mogelijkheden liever, in plaats van ze te beperken! :)

Windows gebruik ik overigens maar zeer zelden (eigenlijk alleen voor het bijwerken van de TomTom). Maar laatst had ik W. zowaar ook nodig op een bepaalde webstek, die met ActiveX-inhoud werkte (bijna niet te geloven, maar dergelijke websites bestaan blijkbaar nog!).
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 11:37:11 door Pjotr »

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/07, 12:04:42 »
Ik was ook nog niet van plan windows weg te gooien hoor!  ;) Net wat je zegd: ik heb ervoor betaald! Echte Nederlander he?  =D
Ik heb mijn Netbookje nu in dualboot staan met mijn Win XP Home.
Werkt super.....denk alleen dat ik er een grotere HD (500GB) en een 2 GB geheugen module in ga zetten. Er zit nu een 160 GB HD in en 1GB intern.
Het deel dat Ubuntu heeft is maar 17 GB! Met die 500 GB wil ik het 50-50 maken!

Is er trouwens ook een mogelijkheid/proggie om de inhoud van mijn windows partitie onder Ubuntu te bekijken/benaderen?
Ik heb onder windows ook open office draaien en heb daar een x-aantal documenten en foto's staan die ik in Ubuntu ook graag wil gebruiken.
Moet ik ze allemaal op een externe HD zetten zodat ze in Ubuntu te zien zijn?
..... :o ???..euh...kan Ubuntu überhaupt een onder windows geformatteerde externe HD, USB-stick of memory-card (SD) "zien/lezen"?

« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 12:06:27 door MWW1977 »

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/07, 12:09:03 »
Is er trouwens ook een mogelijkheid/proggie om de inhoud van mijn windows partitie onder Ubuntu te bekijken/benaderen?
Ik heb onder windows ook open office draaien en heb daar een x-aantal documenten en foto's staan die ik in Ubuntu ook graag wil gebruiken.
..... :o ???..euh...kan Ubuntu überhaupt een onder windows geformatteerde externe HD, USB-stick of memory-card (SD) "zien/lezen"?

Zeker kan Ubuntu ze allemaal lezen, daar heb je geen externe harddisk voor nodig.

Heb je bij het aanmaken van de dual boot de Windows partite wel een mount point gegeven? (dat kun je instellen als je de schijf handmatig partitioneert)

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/07, 12:09:45 »
Windows weggooien is vooral voor een beginner meestal een slecht idee. Je kunt beter je computer tweevoudig opstartbaar maken, zodat je je Windowsprogjes gewoon in Windows kunt blijven draaien.

Dat is heel makkelijk:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Lees nu de eerste regels van de installatie beschrijving uit de link hierboven. Ik heb Ubuntu dus wel in windows geïnstalleerd.
Puur om er bekend mee te worden. Binnenkort die 500GB maar eens kopen en er in zetten. Dan kan ik 250GB voor Ubuntu formatteren en 250GB voor Windows.

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/07, 12:12:34 »

Zeker kan Ubuntu ze allemaal lezen, daar heb je geen externe harddisk voor nodig.

Heb je bij het aanmaken van de dual boot de Windows partite wel een mount point gegeven? (dat kun je instellen als je de schijf handmatig partitioneert)

Hoe?...een watte?  :D nee dus! Moest dat?
Kon trouwens niet bedank ik me net daar ik het onder windows heb geïnstalleerd en niet naast windows op een door Ubuntu geformatterd stukje van de HD.
Hmm....Vanavond maar direct bij Mobile-harddisk.nl die 500GB HD bestellen!
Maar hoe kan ik die bestanden benaderen dan?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 12:14:56 door MWW1977 »

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/07, 13:39:12 »
Hmmm...net weer even met Ubuntu gespeeld. Heb mijn eerste windows proggie middels Wine geinstalleerd en het werkt!
Heb alleen een internet verbinding nodig om te bepalen of hij 100% functioneerd. Het haald nl. een database van het internet op waar de info in staat die ik nodig heb om verder met het proggie te kunnen werken.
Ik moet alleen vanavond eerst een andere shell installeren! Door die iconen balk aan de linkerzijde kan ik rechts een deel van mijn scherm niet zien. Erg vervelend!  >:(

Ik heb de terminal trouwens gevonden waar ik die code dien in te typen.
Klopt het trouwens dat men in de verschillende "programma's" naar je bestanden kan kijken?
Ik kan middels het icoon links in de balk naar "bestanden en mappen" gaan. Daar staan bv. resente documenten, downloads, e.d.
Maar welk programma heb ik nodig om door al mijn mappen en bestanden te zoeken (gelijkwaardig als de verkenner in Windows)?

« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/07, 15:15:21 »
Hey !! Welkom bij ons allemaal !!

Ubuntu kan je best even wennen; voor je bestanden te browsen kan je het best nautilus gebruiken. (= de verkenner voor Ubuntu)

Als je mét rootrechten wenst te werken (heb je meteen access tot je hele bestand !) typ dan tesamen ALT + F2
dit opent een venstertje waar je intypt gksudo nautilus en geef je paswoord op. Via je bestandssysteem geraak je bij de gewenste docu's.
Blijf van de mappen af wanneer je niet zeker bent waarvoor ze staan !!!

Ubuntu doet het ook relatief eenvoudig; je kan je documenten zó plaatsen bij LOCATIES --> en kies dan je doelmap.
Dus het kopiëeren en plakken werkt net hetzelfde als Windows.

Ik hoop dat dat je een beetje op weg helpt.

Probeer en passant ook Synaptic een beetje onder de knie te krijgen = zeer krachtig instrument om extra zaken te installeren.

USB sticks e.d. werken out-of-the-box !!!
Er zijn verschillen met Windows !!! Dus eerst een leercurve doorlopen en dan pas dingen doen w.o. de terminal enz. !!!

En je hebt nog altijd dit forum om dingen te vragen !!
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 15:17:46 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/07, 17:16:23 »
Ga naar http://appdb.winehq.org om te controleren of de gewenste software werkt met Wine.

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/07, 23:47:34 »

Om deze te installeren:

Euh.....misschien een domme vraag, maar heb de ubuntu-desktop gedownload......en nu?
Heb opnieuw ingelogd maar ik zie nog geen veranderingen.
Ik zal mijn netbook eens opnieuw opstarten, misschien helpt dat. of moet ik ergens in Ubuntu aangeven dat ik een andere shell heb?

Opnieuw opgestart, maar helaas. shell nog steeds hetzelfde.
Iemand tips?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 23:59:43 door MWW1977 »

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/08, 01:14:32 »
Als je opnieuw opstart moet je in het inlog scherm je account kiezen en je wachtwoord intikken. Maar nu komt het: Klik NIET op Enter, maar kijk onderaan het scherm. Daar zie je het één en ander staan. Er staat iets tussen in verband met: Sessie
Hier kan je verschillende soorten sessies kiezen waarmee je kan opstarten. Je hebt blijkbaar de netbook versie geïnstalleerd maar hier kan je dus de gewone standaard gnome versie aanklikken. Als je daarmee doorstart krijg je het gewone ubuntu Bureaublad te zien en zal je die zij balk links (Unity) niet meer hebben.

Wat ik me wel afvraag: Waarom .exe bestanden via Wine installeren als je een wubi (Ubuntu IN windows) installatie gedaan hebt? Je kan die dan toch in windows draaien?
Ontdek eerst Ubuntu eens en doe binnen enkele tijd een echte dualboot. Daarna kan je nog altijd Wine installeren. Of alternatieven voor al die windows programma's installeren en eens bekijken of je daarmee niet beter af bent.
Voor de alternatieven, hier linkjes:
http://linuxappfinder.com/alternatives
http://openinhoud.nl/
http://damen.dommel.be/Ubuntu.html (rechter kolom onder "windows alternatieven") (ten andere een interessante site in verband met Linux)
« Laatst bewerkt op: 2011/01/08, 01:26:59 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2011/01/09, 22:02:26 »
Als je opnieuw opstart moet je in het inlog scherm je account kiezen en je wachtwoord intikken. Maar nu komt het: Klik NIET op Enter, maar kijk onderaan het scherm. Daar zie je het één en ander staan. Er staat iets tussen in verband met: Sessie
Hier kan je verschillende soorten sessies kiezen waarmee je kan opstarten. Je hebt blijkbaar de netbook versie geïnstalleerd maar hier kan je dus de gewone standaard gnome versie aanklikken. Als je daarmee doorstart krijg je het gewone ubuntu Bureaublad te zien en zal je die zij balk links (Unity) niet meer hebben.

Wat ik me wel afvraag: Waarom .exe bestanden via Wine installeren als je een wubi (Ubuntu IN windows) installatie gedaan hebt? Je kan die dan toch in windows draaien?
Ontdek eerst Ubuntu eens en doe binnen enkele tijd een echte dualboot. Daarna kan je nog altijd Wine installeren. Of alternatieven voor al die windows programma's installeren en eens bekijken of je daarmee niet beter af bent.
Voor de alternatieven, hier linkjes:
http://linuxappfinder.com/alternatives
http://openinhoud.nl/
http://damen.dommel.be/Ubuntu.html (rechter kolom onder "windows alternatieven") (ten andere een interessante site in verband met Linux)

Bedankt voor je info, maar ik zie geen opties wat naar een sessie moet leiden.
Ik zie een mannetje, de klok en een uitschakel symbool rechtsonder in de hoek staan.
Wanneer ikop phet mannetje klik kan ik een aantal dingen kiezen, maar niets dat naar een andere sessie verwijst.

Ga nu eerst maar eens die 500GB HD aanschaffen. Kan ik een fatsoenlijke installatie van Ubuntu doen!

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2011/01/10, 00:46:28 »
Raar dat hij die keuze niet geeft. Heb geen ervaring met de netbook install. Blijkbaar moet er nog iets geïnstalleerd worden, maar sla me dood als ik het weet.  ;)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline MWW1977

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2011/01/10, 20:52:39 »
Raar dat hij die keuze niet geeft. Heb geen ervaring met de netbook install. Blijkbaar moet er nog iets geïnstalleerd worden, maar sla me dood als ik het weet.  ;)

Sorry! Daar doe ik niet aan! =D Je zal iemand anders voor dat dood slaan moeten vinden! XD
Maar ik heb de lever order van mijn nieuwe HD binnen dus met 2 dagen kan ik desktop installatie op mijn netbookje uitvoeren. De juiste installatie......geen tussenkomst van windows meer!
Zet hem er nog wel naast hoor! Maar zal hem, als het goed is, steeds minder gebruiken.

Bedankt voor alle info! Ga nu eens ff door het software aanbod van Ubuntu kijken.

Groeten Mike