Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adres Labels in OO Writer  (gelezen 639 keer)

Adres Labels in OO Writer
« Gepost op: 2011/01/05, 22:16:43 »
Ik heb een spreadsheet met adressenbestand, nu wil ik die adressen graag printen met OO Writer, wat niet helemaal lukt.
Ik was al zo ver dat ik het ODS adressen bestand (de spreadsheet) kon importeren in Base en het dus converteer naar een database bestand ODB.
Dan ga ik in Writer naar Tools > Options > OpenOffice.org Base > Databases en "registreer" ik de database.
Dan ga ik naar File > Wizard > Address Data Source, maar dat lukt niet. Ik krijg daar de foutmelding:
SQL Status: HY000
The connection to the external data source could not be established. No SDBC driver was found for the given URL.
Als dat zou lukken, dan zou ik via File > New > Labels het adressenbestand op labels kunnen uitprinten. Zoals het nu is (als ik de stap File > Wizard > Address oversla), krijg ik de labels te zien, maar met steeds dezelfde tekst:

<naam>
<adres>
<woonplaats>

In plaats van deze namen van de verschillende database columns (zoals <naam>), zouden de waarden van die columns moeten zijn ingevuld (zoals "Jan Janssen").

Is dit nog te volgen? Ik heb het proberen te Googlen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Re: Adres Labels in OO Writer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/05, 22:32:13 »
Het probleem is reeds opgelost. Wanneer ik het bestand met de database velden afdruk, worden vanzelf de waarden uit de database ingevoegd.