Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe heet deze software?  (gelezen 1311 keer)

Offline Whyaken

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoe heet deze software?
« Gepost op: 2011/01/05, 18:25:33 »
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar 2 stukjes software, eentje daarvan bestaat zeker, de ander weet ik niet.

Ten eerste: Ik heb een tijdje gewerkt met de distro Manhattan OS. Deze had iets geinstalleerd, waardoor je rechtsboven in het scherm de minimize, maximize, en close buttons had staan, die dan betrekking hadden op het actieve venster. Ik vond dit waanzinnig prettig werken, dus ben op zoek gegaan, wat dit was. Uiteindelijk uitgekomen op Global Menu. Ook heel handig, maar niet precies wat ik zocht. Weten jullie hoe dit heet?

Van het andere weet ik niet of het bestaat. In Windows 7 heb je de mogelijkheid dat je een venster naar de rechterzijkant sleept, en dan maximaliseert dat venster over de rechterhelft van het scherm, idem dito met de linkerkant en de linkerhelft van het scherm. Makkelijk dus om 2 vensters netjes naast elkaar te krijgen. Als je een venster naar de bovenkant sleept, dan maximaliseert dat venster over de gehele desktop. Is er software in Linux die dit doet, of zijn er handige afkortingen om vensters netjes naast elkaar te krijgen, zodat je makkelijker met bestanden kan slepen ofzo?

Offline axelv

• Lid
Re: Hoe heet deze software?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/05, 18:42:10 »
Voor het 2de "Probleempje":
Wat altijd handig is wanneer je bestanden moet verslepen is om gewoon een nieuw tabblad te openen... <Ctrl>+T

Offline Whyaken

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/05, 18:57:41 »
Dat was niet echt wat ik zocht, omdat je dan nog niets naast elkaar ziet.
Maar door jou tip kwam ik wel achter F3, waarbij je een Total Commander-achtige structuur krijgt.
Dus toch bedankt ;)

iemand nog enig idee hoe ik de maximize, minimize en sluit knop op een panel krijg?

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/05, 20:21:15 »
@Whyaken: Wat jij bedoelt van Windows 7 is alleen beschikbaar op Kubuntu; bij Compiz wordt er wel aan gewerkt, maar het is nog niet af. Bij Kubuntu echter wel.

Over nummer 1: dat ding is volgens mij alleen beschikbaar in Ubuntu 11.04 Netbook Edition als ik me niet vergis.

Offline Erik_m

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/05, 21:16:15 »
Je 1e: met wmctrl kan je via commandline-commando's windows resizen. Die commando's kun je met xbindkeys dan weer aan sneltoetscombinaties koppelen.

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/05, 23:14:25 »
Bedoel je met de eerste de minimaal/maximaal/sluiten knopjes, die normaal aan de bovenkant van een applicatievenster staan maar dan in je systeembalk of gnome-paneel? Want daar is gewoon een applet voor: http://gnome-look.org/content/show.php/Window+Applets?content=103732

De tweede is ook iets voor volgens mij want ik ben dat van de week ergens tegengekomen. Helaas heb ik geen idee waar dat was of hoe het heette. In ieder geval gaat dit topic geloof ik over wat jij bedoeld: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=10207899

Blader ook eens door http://gnomefiles.org en de diverse afdelingen en in ieder geval others op http://gnome-look.org. Je komt daar nog best leuke dingen tegen.

Edit: Wat betreft je scherm in twee delen (of in drie of in vier) Ik zit dat X-Tile even uit te proberen en ik vermoed toch dat het X-Tile was. Als je de volledig deb-pakket installeerd dan kun na herstart van je pc, 'm als applet toevoegen in je paneel.
http://www.giuspen.com/x-tile/
« Laatst bewerkt op: 2011/01/05, 23:48:15 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2├Ś Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Sjoerd Broekhuijsen

• Forumteam
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/05, 23:47:57 »
Dat met die vensters naar de zijkanten slepen kan ook onder de normale Ubuntu hoor. (Heet overigens 'snap')
Ik moet het eerste nog tegenkomen dat met een beetje tweaking niet kan onder Ubuntu. (qua functionaliteit, een bepaalde game telt dus niet)

Ik heb dit zelf eerder gedaan onder Ubuntu, maar dan met behulp van 'mouse gestures' (muisgebaren) (via een handleiding op omgubuntu.co.uk , als je wil kan ik de link daarvoor geven)

In ieder geval, hier heb je een video hoe je dat doet onder Ubuntu. Eindresultaat is exact hetzelfde als.windows 7) (Op het einde kies je niet voor key binding maar voor edge. Hij laat je dat ook zien in de video). Video is wel in het engels.
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=NL#/watch?xl=xl_blazer&v=em2hpyZ8p6U

De url is via de mobiele YouTube omdat ik dit vanuit jij telefoon tik. De normale YouTube werkt daar wel, maar niet optimaal. Als het goed is kan je deze url vanaf een normale pc gewoon openen.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/05, 23:52:54 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/06, 06:41:46 »
Installeer de Compiz Extra Plug-ins en CompizConfig Settings Manager. Zet daarna de plug-in Grid aan in Settings Manager. Doe nu ctrl+alt+een van de cijfers op je numerieke toetsenblok.

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/06, 16:26:34 »
Installeer de Compiz Extra Plug-ins en CompizConfig Settings Manager. Zet daarna de plug-in Grid aan in Settings Manager. Doe nu ctrl+alt+een van de cijfers op je numerieke toetsenblok.

Grid zit er alleen in wanneer je 0.9.0 hebt. Dus oftewel handmatig geïnstalleerd via de PPA van Compiz.