Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pc wil niet booten van de dvd-rw. Backtrack werkt wel.  (gelezen 1236 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
pc wil niet booten van de dvd-rw. Backtrack werkt wel.
« Gepost op: 2011/01/02, 19:45:51 »
Hoi, Ik heb een versie van Ubuntu gedownload en op een lege dvd-rw gebrand met Nero.
Ik heb het net zo gedaan zoals ik dat deed met Backtrack maar de dvd wil niet opstarten bij het rebooten. Heb in de bios alles aangepast zodat het van de DVD zou moeten draaien.
Nu heb ik de 32bit gebruikt maar ik draai nu een versie fia het programma onder Windows geïnstalleerd. Ik kan nu bij het rebooten ook kiezen of ik Linux wil of win 7, maar ik wil eigenlijk mijn harddisk in 2 delen en hem rechtstreeks van de DVD installeren.
Nu ben ik de 64 bit aan het downloaden.
Ik draai nu namelijk allemaal 64 bit software op mijn laptop omdat ik niet alle 32 bit programma's draaiend krijg met Linux.
Kan het zo zijn dat ik hem moet rebooten met de 64 bit of maakt dat niet uit?

Ik ben nu 2 dagen van de morgen tot de avond bezig met Ubuntu en ik vind het super.
Het is wel wat zoekwerk vooral in het begin maar het gaat steeds beter. Ik heb nu de Kubuntu 10.10, KDE desktop er op staan. Ik draaide gisteren om te proberen de Gnome versie even onder VMWare. dat heeft mij doen besluiten om het te installeren.

nog 1 vraagje. Kan ik vanuit Linux op de Windows 7 partitie kijken?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: pc wil niet booten van de dvd-rw. Backtrack werkt wel.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/02, 21:00:23 »
Het is me gelukt om de pc van de cd op te starten.
Ik draai het nu vanaf de dvd.
Ik heb in Ubuntu mijn dvd geformateerd en opnieuw het iso bestand er op gezet.
Dit werkte gelijk.

Was eigenlijk van plan van de week een externe Hardisk te halen om mijn schijf wat op te ruimen, maar ik ga zometeen gelijk wat ruimte maken op mijn harde schijf.