Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] FF en Thunderbird backup van XP naar Linux  (gelezen 956 keer)

Offline MKe

• Lid
[OPGELOST] FF en Thunderbird backup van XP naar Linux
« Gepost op: 2010/12/29, 15:56:06 »
Hoi,

Ik wil winXP op deze laptop vervangen door Linux. Ik ben op zoek naar een goede, werkende handleiding om mijn instellingen+mail van FF en Thunderbird op windows over te zetten naar de linux versie. Mozbackup schijnt niet te werken voor Linux :(. OP de verschillende sites heb ik gezien dat ik de profile directory moet kopieren naar Linux. Probleem is echter dat ik 2 van die directories heb gevonden voor Thunderbird, 1 onder 'c:/Documents and settings/user/Application Data/Thunderbird/Profiles' Onder Applicationdata staat ook een FF profile map) en ook onder  'c:/Documents and settings/user/Local Settings/Application Data/Thunderbird/Profiles'. Hetzelfde geldt voor Firefox. Welke moet ik nou hebben?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/29, 21:29:30 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: FF en Thunderbird backup van XP naar Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/29, 20:04:35 »
Kun je niet gewoon beide proberen?

Op Ubuntu mogen ze trouwens ergens in de verboren mappen ".mozilla" en ".thunderbird" in je home-map.

Offline MKe

• Lid
Re: FF en Thunderbird backup van XP naar Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/29, 21:29:00 »
Het bleken de mappen in "applications" te zijn. Boel werkt prima nu. Ik type nu op Ubi-Firefox. Laptop heeft weer een verlenging van zijn leven gekregen. :D