Unity in 10.10 rammelt van alle kanten
ik kan dat beamen inderdaad. Ik tik dit bericht vanaf een netbookje waarop ik Ubuntu Netbook Edition 10.10 heb geïnstalleerd. Unity is zelfs zó brak, dat het na een paar reboots gewoonweg niet eens meer wil opstarten. Ineens start Netbook Edition op met Gnome, en zit ik nu in een normale Gnome-omgeving te werken.
Eerlijk gezegd (en bij nader inzien) vind ik dit wel prima, want ik vind de indeling van Unity (een paneel aan de linkerkant) op een klein scherm helemaal niet zo voordelig. Ik lever liever iets in aan de boven- of onderkant, dan dat ik moet inleveren in de breedte. Maar goed, dit is persoonlijke voorkeur.
Op de momenten dat Unity wèl opstartte, kreeg ik toch best wel vaak crashmeldingen van o.a. Mutter, en verder reageerde het panel ook soms buggy.
Straks, als bij 11.04 de Unity desktop volledig is geïmplementeerd in Ubuntu, dan hoop ik dat alle bugs die er in de Netbook Edition zitten toch écht uit zijn. In potentie is Unity echt wel oké als desktopmanager, dus ik hoop dat het gaat lukken.