Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype problemen  (gelezen 470 keer)

Offline davevrr

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Skype problemen
« Gepost op: 2010/12/23, 23:36:37 »
Dag allemaal, ik heb een tijdje geleden een nieuwe laptop gekocht, AHSUS. De webcam heb ik echter nooit een driver voor gevonden(geluid opnemen werkt ook niet), na lang zoeken heb ik het opgegeven (en contact met een ander lid die hetzelfde probleem had, Philips houdt niet zo van open source blijkbaar). Dus heb ik vandaag van mijn desktop de webcam gepakt, een Logitech en ik krijg direct beeld maar mijn geluid is *****. Het kraakt alsof ik in de Apollo II zit halverwege de maan.Na herinstallatie van Skype (vandaag dus, laatste versie), proberen met Cheese, Camorama, herinstalleren van pulseaudio. Uitschakelen van Compiz Fusion Pack heb ik enkel bereikt dat ik niets meer kan installeren via Ubuntu softwarecentrum (hij zegt telkens iets over een niet veilige verbinding).

Kan iemand me mss een tip geven?
Oh ja, ik kan ook de dropdowns enkel lezen als ik mijn muis erop zet, anders is het vak grijs.

Mvg,
Dave

Offline davevrr

• Lid
Re: Skype problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/23, 23:53:53 »
Zou het mss mogelijk zijn van easycam te installeren via WINE? mss oplossing?

Offline weiland

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/24, 09:13:39 »
ik heb ook een uitstekende logitech cam en die werk ook prima, maar de mic heb ik ook nooit werkend gekregen. Ik heb het zo simpel mogelijk opgelost en en losse mic aangesloten op de mic ingang. Dat werkt direct zonder dat je in het systeem hoeft te rommelen.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline davevrr

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/24, 13:56:21 »
Dat is inderdaad de gemakkelijkste oplossing denk ik, weet ik direct wat ik voor kerst wil :)