Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) kdewallet  (gelezen 1050 keer)

Offline barco78

• Lid
(opgelost) kdewallet
« Gepost op: 2010/12/22, 13:58:47 »
hallo, ik heb een vraag over de kdewallet

is het verstandig om deze functie uit te schakelen?   ???

kdewallet vraagt mij namelijk na het opstarten van kubuntu om het kdewallet wachtwoord om kmess op te starten (automatisch inloggen)

en ook vraagt hij het kdewallet wachtwoord als ik op mijn tweede harde schijf wil bladeren (tweede harde schijf is voor backups en belangrijke dingen)

ik vind dat best irritant, heeft iemand hier ervaring mee?

« Laatst bewerkt op: 2010/12/25, 18:11:39 door barco78 »
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10

Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Re: kdewallet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/22, 20:42:29 »
KWallet is een handig hulpmiddel om je wachtwoorden veilig te bewaren.
Uitschakelen kan, maar is niet aan te raden. Als je KWallet uitschakeld, worden je wachtwoorden namelijk in plain text bewaard, zo op te vragen dus als iemand anders achter je PC zit.
Maar als dat verder niet uitmaakt, kun je KWallet uitschakelen via Kickoff Menu (linksonderin)>>>Systeeminstellingen>>>Accountdetails>>>KDE Wallet

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/22, 21:26:18 »
KDE Wallet is aan meer applicaties gekoppeld, en is een extra beveiligingsfunctie van KDE. Dat is niet om te irriteren, maar heeft een daadwerkelijke functie. Toch maar terughoudend zijn, met het zomaar uitschakelen hiervan?
Mocht je het niet willen gebruiken bij KMess, twee muisklikjes en je kan door, waar hebben we het over  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/22, 22:13:53 »
@asphyxia: Klopt. In mijn vorige post legde ik uit waarom ;)