Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe update linux-image-generic-2.6.32-27-generic (nieuwe installatie)  (gelezen 1004 keer)

Offline Basic-NL

• Lid
Hoi,

Vandaag wordt er een nieuwe update aangeboden.
linux-image-generic-2.6.32-27-generic (nieuwe installatie)

Hierbij staat:
You likely do not want to install this package directly. Instead, install the linux-generic meta-package, which will ensure that upgrades work correctly, and that supporting packages are also installed.

Ik begrijp dat deze update de nieuwe kernel (kern) bevat. Is dit pakketje veilig te installeren zonder verder handmatig iets te doen? Zo klinkt het niet. Zou dit wel vreemd vinden aangezien updates toch door (bijna) iedereen klakkeloos worden geinstalleerd?
Linux sinds 07-2005, nu: Linux Mint 22.1 'Xia'

Re: Nieuwe update linux-image-generic-2.6.32-27-generic (nieuwe installatie)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/21, 13:08:41 »
Ik heb die update voor de linux-image-generic-2.6.32-27-generic vanmorgen ook gehad en geinstalleerd, en heb daar geen problemen mee ondervonden, alles start correct op, (zoals altijd).  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/21, 13:20:06 »
Kernel-updates wil je gewoon direct installeren. Beslist doen.

Slechts twee keer problemen mee gehad.

De eerste keer dat zoiets bij mij (en anderen) problemen gaf, was in 2006. Naar aanleiding daarvan hebben de Ubuntu-ontwikkelaars toen de procedure voor kernel-updates verbeterd. In de voorbereidende fase (proposed-pakketbron) wordt alles uitvoerig en grondig beproefd.

De tweede keer was in 2008, toen 8.04 ineens problemen gaf op mijn Acer Aspire One-netboekje.

In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat je problemen krijgt, kun je simpelweg de computer opstarten vanaf de oude kernel, want die staat ook nog gewoon in het Grubmenu.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/21, 14:38:41 »
In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat je problemen krijgt, kun je simpelweg de computer opstarten vanaf de oude kernel, want die staat ook nog gewoon in het Grubmenu.
Dat is dan ook de reden, dat we aanbevelen, om minimaal één oudere kernel te bewaren, zodat je in geval van problemen, altijd terug kunt gaan naar de werkende versie.
[Offtopic]
Zelf heb ik vaker problemen gehad, omdat ik vaak met "alpha" versies werk en ook de "proposed" aan heb staan.
Maar dat is een risico, dat ik bewust neem, iemand moet toch fouten rapporteren :lol:
Dit ondervang ik, door 3 partities op mijn HD met 3 verschillende installaties van Ubuntu te gebruiken.
[/Offtopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Basic-NL

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/21, 14:44:26 »
Bedankt voor het snelle antwoord!
Linux sinds 07-2005, nu: Linux Mint 22.1 'Xia'