Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pdf database  (gelezen 1078 keer)

Offline fred101

• Lid
pdf database
« Gepost op: 2010/12/17, 20:42:24 »
Ik heb een enorme berg electronica pdf's. van dataheet en applicatienotes tot schema's en complete boeken. Ik heb meer dan ik kan onthouden en zoek me verloren.

Is er een databaseprogramma waar ik gewoon een paar directories kan aangeven en optioneel beetje bij beetje wat zoekwoorden kan bijvoegen. Dus niet pdf voor pdf moeten invoeren. Ik heb niet zoveel zin om heel veel werk te hebben aan het bijhouden van de database. Die besteed ik liever aan ontwerpen, bouwen en lezen. Daarnaast ken ik mijzelf en dat verwatert als het te complex is.

Re: pdf database
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/17, 22:09:54 »
Fred101,

Bent geen guru met database.  Maar...
Hoe je het draai of keer...
Het zal veel tijd vergen om er iets deftig van te maken.

PDF zijn te vergelijken met afbeelding/plaatjes.
Voor zover mij bekend kan 'Adobe Acrobat Pro' deze zodanig inlezen dat je er een zoek-index van kan maken.
Dan nog maar af te vragen of deze indexen te gebruiken zijn onder Linux.

Wil je met de OpenOffice Database of iets dergelijk te werk gaan.
Zal je ze toch een voor een moeten openen kijken naar de inhoud.
De relevanten termen van de PDF in de database verwerken met een verwijzing naar het bestandje.

Om een text bestandje van je folder-inhoud te hebben:
ls > inhoud.txt

Zoekterm voor in google is docman

« Laatst bewerkt op: 2010/12/17, 22:12:43 door MauRice2 »
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556