Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Rhythmbox plugin blijven niet aanstaan & albumhoezen onjuist  (gelezen 910 keer)

Als ik in Rhytmbox de plugin van Context pane en internet radio browser aanvink dan doen ze het prima, maar na herstarten van RB zijn ze niet meer aangevinkt.
Hoe kan dit ?
En nog beter : hoe is dit te verhelpen ?

Ook zijn niet alle albumhoezen correct.
Deze kan ik niet veranderen daar ik deze niet kan configureren.
Iemand hier soms ook een oplossing voor ?

bvd
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 10:31:42 door arthur2708 »
You gotta be hungry !

Offline wowo

• Lid
Re: Rhythmbox plugin blijven niet aanstaan & albumhoezen onjuist
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/17, 16:02:02 »
Ook zijn niet alle albumhoezen correct.
Deze kan ik niet veranderen daar ik deze niet kan configureren.
Iemand hier soms ook een oplossing voor ? bvd
Ze worden op een of andere manier van Internet gehaald. En ja als ze daar niet goed staan, dan zal daar de fout rechtgezet moeten worden. Waar de albumhoezen op Internet vandaan gehaald worden kan je waarschijnlijk in de plugin zelf vinden.

Zelf ben ik er nog nooit tegenaan gelopen dat er verkeerde albumhoezen getoond worden.
Ik heb echter zelf de juiste albumhoezen ook in de muziekfiles staan en ook als folder.jpg in de album-map.

Ik denk dan ook dat de plugin alleen in werking treedt als er geen albumhoezen lokaal zijn opgeslagen ?
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/18, 09:35:12 »
@wowo
Ik heb zelf ook in iedere map een albumcover zitten, maar dat helpt niets.
De cd van Laura Jansen krijgt ondanks dat er een foto in haar map zit toch nog een afbeelding van een torrentsite.
Onder plugins kan ik deze optie niet configureren.
Is dit dan nog een gevalletje van helaas pindakaas?

EDIT :

Het is toch niet helaas pindakaas !!
De oplossing vond ik op de site van onze Engelse Ubuntu vrienden :
Try installing easytag. It lets you modify anything in the id3 tag including adding art. I guess you would modify the mp3 on your hard drive and then synch it back to the ipod.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/18, 09:39:40 door arthur2708 »
You gotta be hungry !

Offline wowo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/18, 11:16:08 »
Fijn dat het opgelost is.

Met "de juiste albumhoezen ook in de muziekfiles staan" bedoelde ik ook dat ik ook alle albumart in de tags van mijn muziekfiles heb opgeslagen.

Zoals jij heb aangetoond, haalt Rhythmbox blijkbaar in eerste instantie de coverart die in de muziekfiles zelf zijn opgeslagen.
Als Rhythmbox er vervolgens geen vindt, gaat Rhythmbox mbv de plugin proberen om op Internet de juiste coverart op te zoeken.

Zelf gebruik Mp3tag (http://www.mp3tag.de/en/) onder Wine om alle dingen recht te zetten wat tags en natuurlijk ook Coverart betreft.

Maar easytag is ook een prima programma, maar Mp3tag blijft de meeste mogelijkheden hebben (maar dan moet je er wel behoefte aan hebben ^-^).
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome