Laat ik het zo zeggen: een bump werkt niet altijd als een positieve prikkel.
Maar ok, er komen elke dag veel vragen binnen en die van jou is nog niet beantwoord.
Inleiding:
Er zijn in Ubuntu reeds veel stijl/icon-instellingen aanwezig. De combinatie van beiden is dus door verschillende ontwikkelaars getracht tot het aantal zinvolle combinaties terug te brengen.
Als je hiervan wilt afwijken, is dat je goed recht, maar dan moet je de beste instellingen voor deze combinaties zelf uitproberen.
Een roze paneel met een rood lettertype schijnen sommige 20- users nog prima te kunnen gebruiken. De meeste 40+ gebruikers beginnen daar niet aan. Deze verfijningen zijn in sterke mate afhankelijk van je videokaart/scherm/ogen-combinatie.
Globaal:
De desktop wordt met bepaalde standaard-instellingen geleverd die getest zijn voor de bruikbaarheid.
Waar ik bij de aanpassingen van een desktop begin:
stijl (zoeken naar de passende kleurcombinaties), hierna icons (wat is voor mij intuïtief herkenbaar), als laatste pas kom ik bij de fonts.
Concreet:
Ik kan hier met de rechter muisknop op een paneel klikken en daar via paneel->eigenschappen de grootte aanpassen. Daar kan ik gaan tot minimaal 23. Kan dat bij jou niet? Welk lettertype heb je gekozen?