Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: File-Roller archiver en partimage.gz-bestand  (gelezen 575 keer)

File-Roller archiver en partimage.gz-bestand
« Gepost op: 2010/12/14, 12:51:07 »
Ik had van een oude windows installatie m.b.v. partimage een image.gz gemaakt.

Omdat ik File-Roller toch wel regelmatig gebruik en nauwelijks ken, bedacht ik het eens beter te bekijken met
de image.gz.000 van partimage. Maar die meldt telkens een fout: "An error occurred while extracting files".

File-roller kent wel verschillende versies van tar.gz etc. maar valt de 'gewone' gz daar ook onder? Die wordt niet
genoemd namelijk.
Is dit een fout in de image? Een probleem van File-Roller? Een probleem van partimage?

Heb nog even geprobeerd met File-Roller naar specifieke bestanden te zoeken (.doc) en die te extraheren, maar dat leidt ook
tot niets.

b.v.d.

pablo k

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: File-Roller archiver en partimage.gz-bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/14, 13:15:26 »
Dat bestand image.gz bevat geen normale bestanden zoals een .tar.gz, maar alleen alle ruwe data van de hele partitie.
Losse bestanden kan je er dus niet zomaar uithalen, vandaar dat file-roller ook niet werkt.

Wil je de bestanden binnen de image in dat archief kunnen benaderen, dan zal je eerst de compressie eraf moeten halen ("uitpakken") en vervolgens die image mounten.