Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: plugin-container vreet cpu  (gelezen 1877 keer)

Offline chaos7

• Lid
plugin-container vreet cpu
« Gepost op: 2010/12/13, 23:07:40 »
ik heb nog een oud beestje als hoofd pc bij mij thuis staan. pentium4  2.6 ghz, 2gb geheugen, ubuntu 10.10.

als ik een spelletje speel op hyves bv. tiki eiland, dan merk ik dat mijn cpu omhoog vliegt en de fans draaien als gekken. ik voer "top" in de terminal en zie dat de plugin-container telkens tegen de 80 % vreet van mijn cpu. alles wordt erg traag, muis beweegt langzaam en als het moet stoppen schiet het door, zodat je weer heel erg voorzichtig terug moet om hetgeen wat je wilt aanklikken in het spelletje ook kan aanklikken.
kan ik hier wat aan doen?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: plugin-container vreet cpu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/13, 23:13:54 »
Volgens mij is dat flash. En met bepaalde flash spelletjes heb ik ook wel eens moeite gehad (vooral op oudere computers). Bij youtube schoot de CPU dan ook omhoog, maar kon ik wel filmpjes kijken. Maar de wat zwaardere(lees mooiere) spellen waren niet te doen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/13, 23:16:57 »
Je zou de nieuwste beta kunnen proberen van flash. (10.2) deze gebruikt je GPU in plaats van je CPU.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/13, 23:18:09 »
Je zou de nieuwste beta kunnen proberen van flash. (10.2) deze gebruikt je GPU in plaats van je CPU.

Maar dan moet je wel een goede GPU en laat de TS dat nu net niet hebben ;)

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/13, 23:28:23 »
ik lees gpu en bedenk me wat is dat
via wiki kom ik er achter dat het een processor is op een grafische kaart
dan denk ik
welke heb ik er in zitten?
ohja, hardewarenlijstje.html en dit is wat ik er in heb zitten.
id:
display
description: VGA compatible controller
product: NV44A [GeForce 6200]
vendor: nVidia Corporation
physical id:
0
bus info:
pci@0000:01:00.0
version: a1
width: 32 bits
clock: 66MHz
capabilities: pm agp agp-3.0 vga_controller bus_master vga_palette cap_list rom
configuration:
driver = nvidia
latency = 248
maxlatency = 1
mingnt = 5
resources:
irq : 16
memory : e0000000-e0ffffff
memory : d0000000-dfffffff
memory : e1000000-e1ffffff
memory : e2000000-e201ffff
kunnen jullie hier iets mee?
is het mogelijk om dan de beta versie te doen van flash? hoe installeer ik dat?

« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/13, 23:40:18 »
nVidia 6200 valt mee, is nog te doen met die kaart :)
Maar de Flash Player bèta ondersteunt geen GPU op Linux, helaas. Alleen op Windows en Mac. Maar je kunt GPU zelfs bij de huidige, stabiele 10.1 forceren (met een gunstig effect!) op deze manier:
http://www.omgubuntu.co.uk/2010/11/force-flash-gpu-acceleration-in-linux-improve-performance/

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/13, 23:53:04 »
override gpu is op treu komen te staan, maar het heeft niet mogen helpen. zelfs niet na een herstart.
cpu blijft lekker doorgaan door die hoge belasting van die container
kan ik hier uit concluderen dat de pentium4 te oud begint te worden?
dat ook linux (inclusief de codecs etc.) te zwaar is geworden voor gewone spelletjes.
dat ik moet gaan kijken naar een andere pc?

of is er nog een idee?

« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/13, 23:56:51 »
Tja, je zou een andere desktop environment kunnen installeren die veel lichter is, bijv. LXDE of E17
Zelf raad ik E17 aan, deze is mooi, supersnel, kun je gemakkelijk grafisch aanpassen aan je wensen en kun je zo uit de pakketbronnen installeren.
sudo apt-get install e17
En dan op het inlogscherm bij Sessie voor Enlightenment of E17 (weet even niet meer hoe het zich noemt, maar 1 van die 2 namen was het).
:)