Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software voor een handleiding  (gelezen 2777 keer)

Software voor een handleiding
« Gepost op: 2010/12/13, 17:45:59 »
Weet iemand iets van software om een handleiding te schrijven? Voor het (Windows) programma Finale (muzieknotatie, ik draai het onder Wine), is er een handleiding die is gemaakt met MadCapSoftware (http://www.madcapsoftware.com). Is daar ook een open source variant van? Zoeken op "Manual" in het Ubuntu Software Center leverde niks op.

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2010/12/13, 17:48:36 door cothedo »

Offline HarzG

• Lid
Re: Software voor een handleiding
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/13, 21:57:14 »
Je kan de handleiding hier downloaden.
Maar ik begrijp je vraag niet helemaal:
1. Zoek je een programma om een handleiding te schrijven? - Daar kan een normale tekstverwerker voor gebruikt worden.
2. Zoek je een alternatief voor Finale? - ... zoek je zoiets als Frescobaldi (Software Center)?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Software voor een handleiding
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/14, 02:02:28 »
Je kan de handleiding hier downloaden.
Maar ik begrijp je vraag niet helemaal:
1. Zoek je een programma om een handleiding te schrijven? - Daar kan een normale tekstverwerker voor gebruikt worden.
2. Zoek je een alternatief voor Finale? - ... zoek je zoiets als Frescobaldi (Software Center)?
Bedankt voor je antwoord.

Finale werkt prima voor mij (onder Wine), verder gebruik ik soms LilyPond, maar dat terzijde.

Ik zocht iets om een handleiding mee te schrijven, dat werkt zoals de handleiding die bij Finale zit. Die is namelijk opgebouwd uit HTML met frames en in plaats van dat allemaal met de hand te maken, vroeg ik me af of daar een tool voor was. Ik wou een (zeer korte) handleiding schrijven voor een CMS en die online zetten en het zou bv. handig zijn als je het maar eenmaal invoert en zowel HTML als PDF kunt exporteren.