Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Wel Internet maar tijdelijk geen lokale LAN bij inloggen WLAN  (gelezen 1471 keer)

Sinds deze week mijn Zyxel adsl router vervangen voor een Zyxel P-2601HN-F1 type (Telfort). Het vreemde is dat ik na het draadloos aanmelden wel direct het Internet opkan maar dat het een minuut tot enige minuten kan duren voordat ik mijn LAN opkan. Op het moment van aanmelden kan ik wel in de webinterface van de router komen en als ik bij WLAN instellingen op het tabblad "association list" kijk en deze telkens ververs dan lukt het wel op het moment dat het MAC adres van de draadloze adapter hier verschijnt. In de client list deel ik altijd ene vast ip adres uit obv MAC.
Als ik me aanmeld via de "oude" draadloze AP (die via de LAN poort verbonden is) dan werkt alles (uiteraard) probleemloos. Firewall uitschakelen biedt ook geen oplossing.
Hoe zou deze vertraging kunnen optreden?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/17, 20:31:23 door Cyberneticbrain »
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Re: [OPGELOST] Wel Internet maar tijdelijk geen lokale LAN bij inloggen WLAN
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/17, 20:32:40 »
Kennelijk is er een automatische firmware update geweest, want nu werkt het opeens al een paar dagen goed. Opgelost dus :)
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....