Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 1 probleem met openen locaties  (gelezen 595 keer)

1 probleem met openen locaties
« Gepost op: 2010/12/12, 16:27:35 »
Hallo mensen,
ik ben nieuw hier. Gebruik Ubuntu 10.10 als enthousiaste beginnende gebruiker. Sinds een week krijg ik de mappen onder Locaties niet meer open. Ik krijg in plaats ervan doc. viewer of okular met de mededeling dat ze niet in staat zijn om het document te openen. Dat snap ik. Wat doen ze daar? Krijg het niet opgelost. Weet iemand raad?
Groet en bij voorbaad dank!

Offline vanadium

• Lid
Re: 1 probleem met openen locaties
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/12, 16:39:25 »
Je hebt per ongeluk de associatie van folders met nautilus ongedaan gemaakt. Wellicht zal het volgende je helpen:

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/totum-opent-bij-openen-map/msg669401/#msg669401

« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/12, 18:03:42 »
hartstikke bedankt voor jouw reactie.

Ik snap nu waar het probleem en de oplossing zit. Helaas is het niet mogelijk om het grafisch op te lossen want, binnen de voorgestelde oplossing is het hier zo dat de rechtermuisknop zich gedraagt als de linker maw de map opent zich gewoon,(verkeerd).
 Dus de aangegeven oplossing is dan , horror,via de terminal en daar zie ik nog even als een dikke berg tegenop :-)
vriendelijke groet,
jack

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/12, 18:15:44 »
Met andere woorden, je rechter muisknop werkt niet als een rechter muisknop? Klik dan op het icoon om het te selecteren, en gebruik de toetscombinatie "Shift+F10" om het contextmenu te openen.