Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pro-gen  (gelezen 2033 keer)

Offline dejoom

• Lid
Pro-gen
« Gepost op: 2010/12/12, 11:06:26 »
Beste mensen

Werkt pro-gen volledig onder dosbox of wine in ubuntu?

wil graag overstappen op ubuntu maar wil echt graag weten of pro-gen dan ook nog goed werkt

want windows word zo traag na een tijd he :( alhoewel ik ook weet dat elk systeem zijn voor en nadelen heeft.

en heeft die laatste ubuntu die nu in alphaversie zit geen mogelijkheid om terug op gnome over te schakelen want die unity is zo lelijk :(

Groetjes

Dejoom

Offline HarzG

• Lid
Re: Pro-gen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/13, 22:42:49 »
Ik ken het programma niet. Maar in een test kon ik het wel netjes installeren en de-installeren.
Hierbij moet wel gewerkt worden met de wine-config om het (installatie)programma toe te voegen aan de lijst van applicaties.

Zit je vast aan pro-gen of heb je ook deze programma's bekeken?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/13, 22:45:19 »
Wat ook nog een zeer goede is is Gramps :) Deze heeft zelfs een Linux-versie :)
http://www.gramps-project.org/

Offline dejoom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/17, 20:27:27 »
Ja ik heb al andere programma's getest tot op een zeker punt ben ik wel tevreden van gramps behalve dan dat ik de bestandjes niet meer openkrijg soms in nieuwere versies :( aldafaer loopt wel lekker in wine maar vind dat pro-gen het minst crasht van al :)

« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/17, 21:44:18 »
Legacy Family Tree is ook een hele goede, wel onder Wine dan :)

Offline Alver1

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/18, 13:44:20 »
Beste mensen

Werkt pro-gen volledig onder dosbox of wine in ubuntu?

wil graag overstappen op ubuntu maar wil echt graag weten of pro-gen dan ook nog goed werkt

want windows word zo traag na een tijd he :( alhoewel ik ook weet dat elk systeem zijn voor en nadelen heeft.

en heeft die laatste ubuntu die nu in alphaversie zit geen mogelijkheid om terug op gnome over te schakelen want die unity is zo lelijk :(

Groetjes

Dejoom
Ik heb Pro-Gen al gebruikt in de DOS box op een oude Toshiba die ik meenam naar het archief (U 9.10 32b). Alles werkte goed behalve het maken van een back-up naar een diskette. Ik loste dat destijds op door het complete gevensbestand op te slaan naar een usb stick. Intussen is die oude Toshiba terziele gegaan, ik heb me een nieuwe aangeschaft en daarop een dual boot W7/U 10.04.1 64b geïnstalleerd. Eerstdaags zet ik er terug Pro-Gen op.

Alver1