Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand al ervaringen met LibreOffice?  (gelezen 48305 keer)

Re: Iemand al ervaringen met LibreOffice?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/04, 00:01:57 »
Ik zou sowieso Openoffice er helemaal af mieteren voordat je LibreOffice installeert. Dit omdat er anders voor een deel data van OOo door LibreOffice zal worden gebruikt (en visa versa). Bevalt LibreOffice (nog) niet dan heb je OpenOffice zo terug geïnstalleerd.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/04, 13:09:49 »
Ik zou sowieso Openoffice er helemaal af mieteren voordat je LibreOffice installeert. Dit omdat er anders voor een deel data van OOo door LibreOffice zal worden gebruikt (en visa versa). Bevalt LibreOffice (nog) niet dan heb je OpenOffice zo terug geïnstalleerd.

Nou de ppa van omgubuntu doet dat ook automatisch, openoffice er af gooien, echter hij laat die common file staan (heel dom) waardoor het conflicten oplevert. Je moet die dus zelfhandmatig verwijderen.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

« Reactie #27 Gepost op: 2011/01/04, 17:15:18 »

Nou de ppa van omgubuntu doet dat ook automatisch, openoffice er af gooien, echter hij laat die common file staan (heel dom) waardoor het conflicten oplevert. Je moet die dus zelfhandmatig verwijderen.

Precies daarom gooi ik heel OOo er dus al af voordat ik überhaupt ga beginnen aan de installatie van de ppa en LibreOffice.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline vilamar

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/04, 17:52:16 »
Open Office verwijderd en Libre Office geïnstalleerd via PPA.
Hoe krijg ik Libre Office nu in't Nederlands ?

« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/04, 17:56:51 »
Gebruikt die niet "gewoon" de taalpakketten van OOo ?
Mijn LO is in 't Vloms, maar ik heb 'm naast OOo staan...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #30 Gepost op: 2011/01/04, 18:26:31 »
Open Office verwijderd en Libre Office geïnstalleerd via PPA.
Hoe krijg ik Libre Office nu in't Nederlands ?

Open LibreOffice. Open het tools menu, ga naar options/language settings/languages. Daar zou je het aan moeten kunnen passen. Ik heb zelf alles in het Engels staan, daar ik 95% van mijn tijd Engelstalige bestanden maak/ bewerk. Ik heb nog geen NL taal pakket gepakt om te installeren. Even kijken of het wil gaan lukken.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline vilamar

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2011/01/04, 18:28:13 »
Nederlands (Dutch) staat er niet bij, enkel Engels

« Reactie #32 Gepost op: 2011/01/04, 18:47:36 »
Helaas de truc met het taalpakket van de website van Libreoffice werkt niet. :'(
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline vilamar

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2011/01/04, 19:40:55 »
Opgelost:
In Synaptic vond ik een taalpakket NL voor Libre Office (libreoffice-l10n-nl), kan ook van een vorige installatie zijn, maar het werkt.

Offline amrus

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/01/04, 20:02:33 »
Libre office zojuist ook geïnstalleerd ,werkt zeer vlot. De taalpakketten zijn inderdaad gemakkelijk te installeren via synaptic.

« Reactie #35 Gepost op: 2011/01/04, 21:06:46 »
Ik heb Libre office geinstalleerd volgens volgende website.

Deze heeft Openoffice verwijderd en Libreoffice geinstalleerd, en het was direct in het Nederlands.

http://www.omgubuntu.co.uk/2011/01/new-ppa-makes-installing-libreoffice-on-ubuntu-easy/

mvg, Flip

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/01/15, 11:35:46 »
Heb hem net geïnstalleerd en gelijk eens Libre Base met een database uitgeprobeerd (5 jaar gegevens en 44 kolommen 1308 regels), het scheelde zowat de helft van het systeem kracht, ben echt onder de indruk.   :) :)

Even nog verder getest, formulier ontwerp doet het nog niet
« Laatst bewerkt op: 2011/01/15, 12:03:48 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #37 Gepost op: 2011/01/15, 12:21:08 »
Ze hebben een nieuwe website, erg gaaf :).

Offline MitchD.

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/01/15, 14:26:48 »
Website ziet er mooi uit ja :D
Ik ga hem binnenkort eens installeren, is het een grote verbetering t.o.v. OOo dan? Op vlak van snelheid bijvoorbeeld?  :)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2011/01/15, 14:51:59 »
Beeld je nog niet teveel in. Het pakket is net geforked van OOo en zal derhalve nog niet significant veel verschillen van OOo of beter/slechter zijn dan OOo. De toekomst zal uitwijzen of Libreoffice er in slaagt deze office suite beter vooruit te helpen dan nu het geval was. Alle rapporten van het snel lopende LibreOffice zijn volgens mij vooral ingegeven door een placebo effect.

« Reactie #40 Gepost op: 2011/01/15, 17:47:18 »
Vind het voor de moment al goed genoeg dat ie gewoon alles kan wat OOo ook deed. Heb er dus OOo af gesmeten.
Heb wel gemerkt dat formules niet meer automatisch in bewerkmodus komen door dubbelklikken. Moet nu eerst rechtsklikken en dan "object activeren". Went wel.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #41 Gepost op: 2011/01/17, 00:14:51 »
Ik heb de stoute schoenen ook maar eens aangetrokken en LibreOffice geïnstalleerd.

Zoals hierboven al aangegeven moet je eerst zelf openoffice verwijderen, anders loopt de installatie vast.

LibreOffice ziet er vertrouwd uit als je OpenOffice gewend bent. Daar heb ik eigenlijk geen verschil in kunnen ontdekken. Maar dan de snelheid.... LibreOffice start zichtbaar sneller op dan OpenOffice deed en dan heb ik het niet over een klein beetje sneller. Het werkte verder perfect op 1 (inmiddels opgelost) dingetje na.

Writer reageerde na (het snelle) openen van een document erg traag. Kon soms al een halve regel tikken voordat die op het scherm verscheen. Dat is vervelend. Het bleek aan het betreffende document te liggen (.doc ivm uitwisseling met MS op het werk) want bij andere documenten ging het beter. Even opslaan als .odt en daarna weer als .doc en het was voorbij.... Geen vertraging meer. Ik schat zo in dat die omzetting naar odt er een MS eigenaardigheid uit heeft gehaald waardoor de snelheid werd beïnvloed.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #42 Gepost op: 2011/01/17, 09:01:01 »
Ik merk trouwens dat het uitwisselen met collega's beter gaat. Geen vage opmaak bugs meer in .doc.. Het ziet er echt goed uit, de toekomst  van dit office pakket..

« Reactie #43 Gepost op: 2011/01/25, 13:21:52 »
Nee nog geen ervaring daarmee  kan het nog niet downloaden via Ubuntu Software Centre.
Potjr heeft een advies gegeven geen PPA te gebruiken.
Dan nog maar wachten tot het in het Ubuntu software Centre te downloaden is???????????

groeten uit Tirol
Bram

Offline siegi

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2011/01/25, 14:13:58 »
Ik merk trouwens dat het uitwisselen met collega's beter gaat. Geen vage opmaak bugs meer in .doc.. Het ziet er echt goed uit, de toekomst  van dit office pakket..
Welke versie van openoffice.org gebruikte je vroeger?
De officiële of de go-oo.org versie die ook door ubuntu werd gebruikt.
Bij deze laatste zitten enkele extra's die compatibiliteit verbeteren met microsoft producten.
Ik geloof dat libre office de toevoegingen van go-oo.org heeft overgenomen.

Ik vind het design van het opstart scherm anders wel strak.

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #45 Gepost op: 2011/01/25, 14:18:08 »
Ik heb een probleem bij het inlezen van word 2010 documenten. De tekst in een tekstblok wordt niet weergegeven alleen het kader verschijnt. Het leuke is dat OpenOffice 3.3 het tekstblok volledig verwijderd, je weet dan dus niet eens dat er een tekstblok stond. Lotus Symphony, die  hier ook al eens genoemd is, toont dit tekstblok weer correct.

« Reactie #46 Gepost op: 2011/01/25, 14:25:25 »
Daarnet bij de updates op Kubuntu werd ongevraagd LibreOffice erop gezet. Geen idee waarom, maar ik vond het niet netjes want ik heb OpenOffice er allang volledig afgegooid dus LibreOffice zou niet zomaar ongevraagd geïnstalleerd mogen worden :mad:
* Vistaus happy KOffice-user

Offline kekovski

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2011/01/27, 00:10:32 »
Bij Pardus 2011 krijg je ook standaard LibreOffice
maar nu een vraag, waarom stappen de distro's over naar LibreOffice i.p.v. dat ze met OO blijven werken?

« Reactie #48 Gepost op: 2011/01/27, 00:19:16 »
Je krijgt bij Kubuntu ook standaard LibreOffice, maar ik vond het nogal onbeschoft dat het zomaar werd geïnstalleerd, terwijl ik OpenOffice al lang en breed had verwijderd, dus dan zou LibreOffice niet zomaar mogen installeren. Maarja...

En dat ze overstappen komt omdat de toekomst van LibreOffice er op dit moment rooskleuriger uitziet en bovenzien is het uiterlijk van LibreOffice ook stukken mooier dan dat van OOo ;)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #49 Gepost op: 2011/01/27, 00:26:59 »
Ze stappen over omdat ze Oracle niet vertrouwen.