Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nautilus geen gtk thema onder KDE  (gelezen 2007 keer)

Offline 2ndchance

• Lid
Nautilus geen gtk thema onder KDE
« Gepost op: 2010/12/10, 17:21:06 »
Ik heb kde en gnome desktops. KDE heb ik zo geconfigureerd dat alle gtk apps mijn gekozen gtk thema krijgen. Alleen nautilus wil niet meewerken en krijgt geen thema. Is iemand bekend met dit probleem?

Re: Nautilus geen gtk thema onder KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/11, 11:08:50 »
Ja, dit is een bekend probleem. Maar is er een reden dat je Nautilus wil gebruiken i.p.v. Dolphin? (gewoon uit nieuwsgierigheid)

Offline 2ndchance

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/11, 11:18:59 »
eigenlijk niet. :)

Ik gebruik al jaren de ubuntu desktop en dus gewend geraakt aan nautilus. Vooral de scripts zijn erg handig in nautilus en nautilus heeft iets andere toets bindingen die k nog niet allemaal uit mn hoofd ken ( ALT+. ipv CTRL+H bijvoorbeeld)

Als ik nu de default file manager verander in KDE van nautilus naar dolphin verandert dit ook zo in gnome omgeving. Als ik in gconf-editor kijk staat deze nog wel steeds op nautilus!? Hoe kan ik weer dolphin standaard in kde krijgen en nautilus standaard in gnome?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/11, 11:39:24 »
Als je Dolphin in KDE standaard zet, veranderd dit niet in de GNOME-omgeving :)
En ook Dolphin kan scripts aan hoor ;)
Je kunt via kde-look.org scripts voor Dolphin downloaden, maar dit kan ook heel gemakkelijk via de GUI.
Installeer dit pakketje: http://linux.wuertz.org/dists/sid/main/binary-i386/kcm-servicemenus_0.4_i386.deb
Nu kun je via Systeeminstellingen nieuwe servicemenu's installeren voor Dolphin (servicemenu's zijn net zoals scripts te bereiken via het rechtermuisknopmenu van Dolphin).

Offline 2ndchance

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/11, 12:03:32 »
Bedankt!! Ik ga me wat meer verdiepen in dolphin.

Wanneer ik de default file manager verander in KDE's system settings verandert deze toch wel mee in de gnome omgeving. Op zich geen ramp hoor, maar volgens mij hoort dit idd niet in de gnome omgeving mee te veranderen.

Edit: na veel prutsen met kde heb ik alle configuratie bestanden verwijderd. nu dolphin weer in kde en nautilus in gnome...
« Laatst bewerkt op: 2010/12/11, 12:27:27 door 2ndchance »

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/11, 12:28:29 »
Als het pakket kcm-servicemenus werkt, prima. Maar ik ken het project sidux een beetje en heb daar een paar jaar aan meegewerkt (vertalingen).

Fabian Wuertz was onder de nickname xadras ontwikkelaar bij sidux. sidux was een Debian Linux versie van de tak "sid" = still in development.
Het sidux-project is na interne verschillen gestopt en werkt nu verder onder de naam aptosid.
De benamingen en verwijzingen op de site van xadras zijn deels nog uit de tijd van sidux.
Zijn repository was vroeger te vinden onder http://sidux.wuertz.org en staat nu onder http://linux.wuertz.org.
Zijn blogs is sinds april 2010 niet meer bijgewerkt. Zijn repository is sinds juli 2010 onveranderd.

Uiteraard kan je kcm-servicemenus met de link van Vistaus installeren en gebruiken.
Maar de ontwikkeling van KDE gaat verder en misschien worden sommige onderdelen aangepast. Hierdoor kan bij elke update een probleem ontstaan voor kcm-servicemenus (als dat niet wordt onderhouden) omdat xadras nu andere prioriteiten en simpel geen tijd meer heeft voor actualisaties.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/11, 12:31:23 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/11, 20:01:38 »
kcm-servicemenus werkt totnutoe nog keurig en ik draai KDE 4.6 bèta 2, dus kun je nagaan.

Offline 2ndchance

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/12, 13:00:33 »
Bedankt voor de informatie!!

Ik heb de KDE omgeving altijd al erg mooi gevonden, maar heb altijd gnome gebruikt omdat ik hier bekender mee was. Vooral de integratie met Koffice is geweldig! Ik mis nog wel een sociale integratie zoals gnome deze heeft met gwibber en het memenu. Ik ga op zoek naar goeie twitter en facebook apps en dan zal ik een serieuze overstap overwegen naar de KDE omgeving.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/12, 13:04:00 »
Graag gedaan :)

Voor KDE is er geen MeMenu, maar wel een alternatief voor Gwibber (een zeer fijne zelfs): Choqok
http://choqok.gnufolks.org/
Voeg de volgende pakketbron toe voor de nieuwste versie (dit is nodig voor de nieuwe authenticatie van Twitter):
"Systeeminstellingen → Software toevoegen en verwijderen/Softwarebeheer → Settings → Edit software sources/Edit origins, tabblad Kubuntu-software:
ppa:nuovodna/nuovodna-stuff
Hierna kunt u Choqok gewoon installeren via Software toevoegen en verwijderen/Softwarebeheer."

:)

Offline 2ndchance

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/12, 13:38:28 »
Choqok ziet er goed uit en werkt prima. Gwibber steekt er nog bovenuit omdat hier ook myspace, facebook etc en weergegeven kan worden. Ik kijk uit naar één plasmoid of screenlet waarin meerdere (op zn minst facebook, twitter en youtube) sociale netwerken worden geintegreerd.

« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/12, 20:19:26 »
Er is wel standaard een Facebook-widget en de widget KDE uBlog kan Twitter en Identi.ca aan, net als Choqok. Verder is er nog een Hyves-widget. Een YouTube-widget ontbreekt helaas nog.
Meer info over sociale netwerken op Kubuntu op mijn website:
http://sites.google.com/site/ubukuntu/social-networking