Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox/Chromium en SPNEGO ondersteuning  (gelezen 1733 keer)

Offline MKe

• Lid
Firefox/Chromium en SPNEGO ondersteuning
« Gepost op: 2010/12/08, 08:36:43 »
Hoi,

We hebben hier een intranet. Deze gebruikt SPNEGO voor autheticatie. Dit doet het natuurlijk prima onder Windows en IE, maar ik als Linux gebruiker krijg de volgende melding:
SPNEGO authentication is not supported on this client.

Dit geldt zowel voor FF als voor Chromium. FF en Chrome doen het wel op goed onder Windows, dus ik neem aan dat SPNEGO in principe wordt ondersteund door deze browsers. Ik heb al geprobeerd om via de about:config het volgende te doen: http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/wasinfo/v7r0/index.jsp?topic=/com.ibm.websphere.base.doc/info/aes/ae/tsec_SPNEGO_config_web.html. Maar dit blijkt niet te werken onder Ubuntu. Iemand een idee hoe dit goed ingesteld kan worden?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Firefox/Chromium en SPNEGO ondersteuning
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/08, 11:59:16 »
Ik gok dat je nog een aantal pakketten moet installeren.
Kijk eens naar de libgss* pakketten.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/08, 13:55:06 »
Hoi Johan,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb ze allemaal geinstalleerd, maar hij doet het nog niet :(

Offline MKe

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/09, 15:17:21 »
bump