Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google lanceert Chrome OS  (gelezen 17353 keer)

jesse2314

• Gast
Re: Google lanceert Chrome OS
« Reactie #25 Gepost op: 2010/12/08, 20:21:42 »
Mijn pc doet nu ook raar nu ik dat bestand gedownload heb.

Mijn pc sloot zichzelf gewoon af :|

Maargoed ik zal eens een waarschuwing gaan maken op youtube ;)

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #26 Gepost op: 2010/12/08, 20:39:32 »
Jesse2314, als ik je een goedgemeend maar dringende tip mag geven:

Niets meer doen met je pc, trek NU de LAN kabel eruit (modem/router of pc), formatteer je harde schijf en installeer opnieuw. Ik zou dit voor geen meter vertrouwen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

jesse2314

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2010/12/08, 20:45:36 »
Niets meer doen met je pc, trek NU de LAN kabel eruit (modem/router of pc), formatteer je harde schijf en installeer opnieuw. Ik zou dit voor geen meter vertrouwen.

Ik had gelukkig vorige week nog een backup gemaakt dus mijn bestanden kunnen niet besmet zijn.

Ik ga de lan kabel eruit gooien en formateren met *dban*
Dan moet al die rotzooi wel weg zijn.

« Reactie #28 Gepost op: 2010/12/08, 20:53:39 »
ChromeOS komt inderdaad op speciale netbooks, maar ik vraag me wel af hoe het dan met ChromiumOS zit.

« Reactie #29 Gepost op: 2010/12/08, 21:06:23 »
mag ik even voorstellen:
http://chromeos.hexxeh.net/ en die is wel echt, althans, gemaakt met de echte source, maar wel met eigen afbeeldingen, want die kan je immers niet krijgen....
hoewel ik overigens wel aanraad even een extra google account te maken, ik weet niet zeker of hij echt 100% goed is.
maar het is wel echt chromium OS.

Oh eneh @Vistaus: werkt met x86, t.n.t. doet alles het gewoon, WiFi, LAN, geluid, etc.
heb hem op een Asus EeePC-900 (900Mhz Intel Celeron + 2GB RAM) geprobeerd en dat ging prima.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 21:12:12 door richard »

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2010/12/08, 21:12:51 »
Is het nu officieel uit dan?
Want maanden terug al eens in virtualbox gedraaid maar net als met chromium werd je zot van de vele updates vrijwel dagelijks.

« Reactie #31 Gepost op: 2010/12/08, 21:14:05 »
hij is nu RC, maar nog niet geheel klaar.
er word nu wel echt "in het velt" getest.

« Reactie #32 Gepost op: 2010/12/08, 21:19:12 »
@richard: Dank voor de link :)

« Reactie #33 Gepost op: 2010/12/08, 21:21:23 »
heb hem zelf al even gredraait, hij doe het wel, maar, die 10-sec boot haal je niet geloof ik...
(of dat komt van de 900Mhz celeron...ook niet on denkbaar :P)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #34 Gepost op: 2010/12/08, 21:26:47 »
Zucht.... Mensen, het is een vervalsing. Mogelijk volgestopt met spyware en andere ellende. Zie de eerdere berichten in deze draad. INSTALLEER HEM NIET.

« Reactie #35 Gepost op: 2010/12/08, 21:29:03 »
het is geen vervalsing, want ik heb het al lang niet meer over de iso die jij bedoeld, ik heb over een img bestand van hexxeh.net

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #36 Gepost op: 2010/12/08, 21:32:16 »
het is geen vervalsing, want ik heb het al lang niet meer over de iso die jij bedoeld, ik heb over een img bestand van hexxeh.net

Ook daarvan weet je niet zeker, of het besmette rotzooi is....  :(

« Reactie #37 Gepost op: 2010/12/08, 21:32:16 »
Zucht.... Mensen, het is een vervalsing. Mogelijk volgestopt met spyware en andere ellende. Zie de eerdere berichten in deze draad. INSTALLEER HEM NIET.

Dat ging over ChromeOS; waar we het nu over hebben is ChromiumOS en dat is geen vervalsing.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #38 Gepost op: 2010/12/08, 21:33:05 »
waar we het nu over hebben is ChromiumOS en dat is geen vervalsing.

Hoe weet je dat zo zeker?

« Reactie #39 Gepost op: 2010/12/08, 21:35:35 »
omdat dit enkel gecompileerd is, en niks anders.
het fijt dat een computer nieuws site die link gaf welke al jaren bekend staat om een zeer sterke controle van alle software voor ze deze aanraden helpt ook....

« Reactie #40 Gepost op: 2010/12/08, 21:38:42 »
richard +1

Plus dat volgens whois hexxeh.net geregistreerd staat bij domainsbyproxy.com, welke al sinds 2002 bestaat (domainsbyproxy bedoel ik). DomainsByProxy is een betrouwbaar bedrijf en als ik zo de site van hexxeh.net bekijk, dan is er niks van oplichting aan; het is een computer-gerelateerde site. Als daar oplichting op was geweest, dan was iemand er heus wel eens over gevallen, maar ik haal nergens op Google vandaan dat iemand erover viel, laat staan DomainsByProxy zelf.

« Reactie #41 Gepost op: 2010/12/08, 21:48:21 »
hexxeh.net heeft ook een andere versie, namelijk de Vanilla Nightly builds: http://chromeos.hexxeh.net/vanilla.php
maar deze is wel veel minder stabiel, hij word namelijk dagelijks automatisch gemaakt, dus de maker zelf kan er niet veel aan doen als het mis gaat.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #42 Gepost op: 2010/12/08, 22:00:19 »
@richard en Vistaus: dat maakt het inderdaad minder verdacht dan de oorspronkelijke koppeling. Maar dan nog.....

In elk geval zou ik willen vragen om het weghalen van de oorspronkelijke koppeling in deze draad (Vistaus?). En misschien kunnen jullie hierover een nieuw draadje beginnen? Want jullie bijdragen gaan over ChromiumOS en niet over ChromeOS. Dat zaait verwarring, gezien de draadtitel....  :)
« Laatst bewerkt op: 2010/12/08, 22:03:00 door Pjotr »

« Reactie #43 Gepost op: 2010/12/08, 22:45:24 »
@Pjotr: Originele link weggehaald.
ChromiumOS houden we gewoon hier. Er is ook een topic over de browser Chrome, maar ook daarin werd veelvuldig over Chromium gesproken omdat het nu eenmaal de basis is voor Chrome en bijna hetzelfde is, dus het past hier net zo goed :)

« Reactie #44 Gepost op: 2010/12/08, 23:09:13 »
Sorry mensen, maar als ik iets moet downloaden en dan allerlei pass phrases moet ingeven en speciale download software moet installeren, gaan bij mij de alarm bellen luid rinkelen.

Zo als Pjotr duidelijk maakt: je word genaaid waar je bij staat. Check even waar je download en of het aannemelijk is dat het zo aangeboden word.

« Reactie #45 Gepost op: 2010/12/08, 23:17:38 »
Sorry mensen, maar als ik iets moet downloaden en dan allerlei pass phrases moet ingeven en speciale download software moet installeren, gaan bij mij de alarm bellen luid rinkelen.

Zo als Pjotr duidelijk maakt: je word genaaid waar je bij staat. Check even waar je download en of het aannemelijk is dat het zo aangeboden word.

De linkjes voor ChromeOS zijn al geknipt; ChromiumOS is GEEN oplichting.

DarkEra

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 2010/12/09, 00:50:23 »
@Pjotr: Originele link weggehaald.
ChromiumOS houden we gewoon hier. Er is ook een topic over de browser Chrome, maar ook daarin werd veelvuldig over Chromium gesproken omdat het nu eenmaal de basis is voor Chrome en bijna hetzelfde is, dus het past hier net zo goed :)

Ben ik het niet mee eens. De topic titel is nog altijd "Google lanceert Chrome OS" en niet "Google lanceert Chromium OS" of "Chromium OS wordt gelanceerd". Jullie nemen de hele essentie weg waar het in de eerste twee posts namelijk om draait met dat geklep over Chromium. Overigens zijn er nog meer van die derivaten van Chrome/Chromium, Kijk maar eens op SUSE Studio in de gallerij, staat er eentje tussen onder de naam Chrome Os X. Maar dat terzijde.......

Het officieele Google Chrome OS zal uitgebracht worden enkel en alleen op speciaal daarvoor vervaardigde net-/notebooks. Niks, nada, noppes ISO download. Je zal je zo'n apparaat moeten aanschaffen als je de echte wil. Dus waar gaat het om? Juist, jij wil hebben? Ok, dokken dan. Alleen zodat Google centjes in de la krijgt.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/09, 00:55:23 door DarkEra »

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2010/12/09, 09:37:14 »

Citaat
Google lanceert Chrome OS

yep, ooit.

http://chromeos.hexxeh.net/  lanceert niet/geen Chrome OS. Het lanceert wel "iets".

http://www.eurid.eu/en/trip_search lanceert ook iets, maar niet iets waar Google achter staat.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/09, 09:41:30 door leoquant »

« Reactie #48 Gepost op: 2010/12/09, 11:12:40 »
@DarkEra: Maar Chrome OSX is een ander verhaal.
Chromium is de browser waarop Chrome gebouwd wordt; zelfde geldt voor het OS. Dat is dus een ander verhaal dan derivaten.