Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine hapert  (gelezen 807 keer)

Offline roeland

• Lid
wine hapert
« Gepost op: 2010/12/07, 18:57:09 »
Ik heb wine geinstalleerd omdat ik een paar windows applicaties wil gebruiken.  Onder meer dvd decrypter en dvd shrink.
Ik merk het volgende:
- als ik na dvd decrypter dvd shrink wil installeren lukt dat niet
- als ik opnieuw opstart lukt dat wel
- als bijv. dvd shrink wil gebruiken werkt dat niet, na opnieuw opstarten weer wel
- wine configureren starten reageert niet

Ik heb al wine 1.2 verwijderd en 1.3 beta er op gezet, maar het probleem blijft.

Mijn installatie is ubuntu 10.04.1, met 10.10 had veel problemen met traagheid e.d.  Verder voldoende processorcapaciteit, harde schijf ruimte en intern geheugen (4 Gb)

Het lijkt wel of wine na eenmaal gebruik ´verdwijnt´ en bij opnieuw opstarten eenmaal gebruikt kan worden.  Via Google heb ik al meer klachten gevonden, maar behalve 1.2 door 1.3 beta vervangen (wat ook niets oplost), nog geen echte werkende oplossing.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Re: wine hapert
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/07, 22:56:18 »
Klopt, maar Wine is "slechts" een Win-emulator, het vervangt dus niet de volledige Win mogelijkheden.
Voor Dvd-Shrink is er ook een Linux-versie, voor Decryptor heb ik nog niks kunnen vinden.
Bij mij voldoet het (Ubuntu 10.04.1 en Wine 1.2) om dvd-shrink helemaal af te sluiten na z'n werkzaamheden en opnieuw op te starten voor de volgende job.
Ander alternatief is Windows in VirtualBox.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline roeland

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/13, 13:54:20 »
JPaulus,

Ik begrijp je opmerking, maar het vreemde is dat bij de de vorige versie van Ubuntu (9.04 en 9.10) wine wel goed werkte.  Vandaar mijn vraag.

Waar kan ik de dvd shrink Linux versie vinden die jij bedoelt?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/16, 21:54:29 »
Sorry voor de late reaktie,
Deze kun je vinden in het Ubuntu Softwarecentrum, zoek naar DVD95 Converteerprogramma.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/17, 00:10:50 »
Wine is geen emulator.