Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Website van www.Dialicious.nl werkt niet via Ubuntu  (gelezen 1016 keer)

Offline Roxanne

  • Lid
Website van www.Dialicious.nl werkt niet via Ubuntu
« Gepost op: 2010/12/01, 13:47:08 »
Hallo forumleden, ik heb sinds kort Ubuntu geinstalleerd en kom tot de ontdekking dat ik in ieder geval 1 website niet meer kan bereiken, nl. de website van www.dialicious.nl. Ga ik terug naar windows, dan kan ik daar gewoon mijn foto's zien en uploaden. De website werkt dus gewoon normaal.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
Marja Braaksma

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Website van www.Dialicious.nl werkt niet via Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/01, 13:51:42 »
Werk dit lijstje eens af, en probeer het dan nog eens:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Website van www.Dialicious.nl werkt niet via Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/01, 16:55:31 »
........ kom tot de ontdekking dat ik in ieder geval 1 website niet meer kan bereiken, nl. de website van www.dialicious.nl

Website werkt hier prima in Ubuntu 10.04 met Firefox 3.6.12, dus Pjotr's tip maar eens opvolgen. ;)

Offline glupper68

  • Lid
Re: Website van www.Dialicious.nl werkt niet via Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/01, 23:43:39 »
Probeer ook eens Chromium (Google Chrome).
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Website van www.Dialicious.nl werkt niet via Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/01, 23:57:08 »
Beste Roxanne,

in eerste instantie welkom hier  ;)

Ik heb de site eens geprobeerd met Firefox 3.6.12, en ook ik kreeg van alles geblokkeerd. Echter, ik heb (streng als ik ben) NoScript en AdBlock op Firefox gezet. Als ik nu NoScript een allowance geef voor deze pagina, is er geen centje pijn en kan ik alles zien. Het ligt dus waarschijnlijk aan Java.
Bovengenoemde link van multimedia is in deze de werkende link, niet de enige, wel een belangrijke.

Wat is hier aan de hand? Om Ubuntu optimaal goed werkend te krijgen moeten hierna nog een aantal zaken worden afgehandeld. Tsja, moet je maar net weten, maar daar zijn we voor  ;)
Ga eens naar de home directory: http://sites.google.com/site/computertip . Daar kan je een sloot aan informatie vinden over hoe je op gang komt.
Daarnaast, is er ook nog een berg aan info van deze community die we zelf bijhouden: http://wiki.ubuntu-nl.org
Er zal wel wat overlap zijn, maar dat is niet erg.

Je hebt nu een trits aan info om eens doorheen te lezen. Is ook niet erg, hebben we allemaal ook ooit gedaan. Je raakt er snel genoeg in thuis, en je kan altijd vragen stellen. Uiteindelijk is Open Source een club, waarbij je elkaar helpt.

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]