Ha geweldige community,
Ik heb een probleem met Compiz en krijg het na een paar avonden zoeken en fiks googlelen niet opgelost.
Momenteel draai ik hier Ubuntu 10.10 64-bit. Ik heb Compiz geïnstalleerd en het werkte echt uitstekend. Ik had van de week de effecten tijdelijk uitgezet, maar krijg nu alles met geen mogelijkheid aan de praat.
Als ik ga naar Systeem->voorkeuren->uiterlijk Tabblad Visuele effecten
- Aangepast aangevinkt en blijft staan
- Vervolgens op de knop voorkeuren gedrukt en dan tabblad Animations. Vervolgens vink ik Enable extra animations aan en kies bij één van de dropdownboxen branden.
- Ik klik op het vinkje en sluiten. Vervolgens open ik dat scherm weer en blijkt dat enable extra animations weer uit staat.
Vervolgens ben ik naar Systeem->voorkeuren->CompizConfig Instellingen Beheerder gegaan en daar blijkt alle aanvinkhokjes grijs te zijn. Er valt daar niets te veranderen. Vervolgens de Compizconfig opgestart vanuit de CLI om te kijken of er zich ergens fouten opdeden.
De output:
Info: No sexy-python package found, don't worry it's optional.
Loading icons...
[ERROR]: Option "enabled" already defined
[ERROR]: Option "directory" already defined
[ERROR]: Option "start_wm" already defined
[ERROR]: Option "wm_cmd" already defined
Toen naar de Synaptics pakketbeheerder gegaan en gekeken of de juiste pakketten geïnstalleerd waren. Dit was het geval en heb het pakket compiz-fusion-plugins-extra opnieuw geInstalleerd.
Daarna nog de compiz-check over het systeem gehaald (zie
http://forlong.blogage.de/entries/pages/Compiz-Check) maar gaf op alle punten een Ok.
Nu zit ik een beetje met de handen in het haar. Heb geen idee waar ik het zoeken moet.
Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt!
Gr,
PH-MJS