Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cypt-luks partitie tabel repareren  (gelezen 1626 keer)

Offline evarie

• Lid
cypt-luks partitie tabel repareren
« Gepost op: 2010/11/26, 18:28:28 »
(Fedora gaat er af en dan komt er weer ubuntu op mijn laptop dell latitude D600.)
Op een laptop heb ik fedora geinstalleerd. Met fedora kan je automatisch een crypt-luks partitie maken. Door een onbekende bewerking is de partitie tabel beschadigt.

Is het mogelijk om dat te herstellen? Liefst vavavond nog als dat kan, hopelijk?
Er staan gelukkig niet veel bestanden in maar wel een klein aantal die ik graag er uit wil halen.
Jammer heb ik daar geen backup van. Daarna ga ik er weer ubuntu op installeren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je me vertellen hoe ik dat repareren moet/kan?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/26, 22:59:12 door evarie »

Re: cypt-luks partitie tabel repareren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/26, 22:50:03 »
Je zou het kunnen proberen met Testdisk/photorec, dit programma staat niet op de Ubuntu live cd, wel op de Knoppix cd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline evarie

• Lid
cypt-luks partitie tabel repareren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/26, 22:58:54 »
In ieder geval bedankt voor het antwoord.
We hebben helaas niet zo veel tijd om dit te proberen. Daarom hebben we toch maar ubuntu er over heen geinstalleerd. In de toekomst kan dit probleem weer voor doen. Dus een oplossing is dan wel gewenst.

Bedankt.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/26, 23:25:47 »
In een geinstalleerde Ubuntu kan je testdisk wel installeren. testdisk is o.a. om de partitietabel te repareren en photorec om verloren bestanden terug te halen. Alleen als een schijf/partitie overschreven is, lukt dat niet meer.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/26, 23:53:20 »
Partities nooit versleutelen om dit soort gelazer alvast voor te zijn. Ik spreek uit ervaring.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/27, 13:09:06 »
Backups maken kan ook al een hoop schelen ;)