Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] digikam werkt niet in ubuntu  (gelezen 1521 keer)

Offline liawim

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] digikam werkt niet in ubuntu
« Gepost op: 2010/11/25, 22:40:36 »
Hallo.

Ik probeer digikam op te starten in ubuntu maar krijg dan de melding: Configuratiebestand "/home/gast/.kde/share/config/drkonqirc" is niet schrijfbaar.Neem contact op met uw systeembeheerder.  Vervolgens start digikam wel op maar verdwijnt dan plots weer.
Wanneer ik naar de configmap zoek (.kde). staat er een x en een slotje bij. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze config file wel schrijfbaar word?

bvd.

wim
« Laatst bewerkt op: 2010/11/27, 13:37:28 door Vistaus »

Offline Ramana

• Lid
Re: digikam werkt niet in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/26, 07:34:43 »
Het lijkt erop dat de rechten niet goed staan (vreemd  ???). Rechten goed zetten zou het moeten oplossen.

Als je verder geen KDE-programma's gebruikt, kan je ook heel .kde weggooien (in dit geval waarschijnlijk als root). Bij het opnieuw starten van Digikam wordt dan .kde opnieuw aangemaakt, met de juiste rechten. 

Offline liawim

• Lid
Re: digikam werkt niet in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/26, 23:11:32 »
probleem opgelost!!! heb de rechten aangepast. digikam werk als een trein.

thannxx