Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Newbie met 10.10. Wifi verbinding valt weg.  (gelezen 839 keer)

Offline Len

  • Lid
Newbie met 10.10. Wifi verbinding valt weg.
« Gepost op: 2010/11/25, 03:08:04 »
Hallo beste mensen.
Wat een verademing om op zo'n forum te komen. De betrokkenheid is indrukwekkend.

Ik heb een HP G62 laptop, Core3 processor. Ik heb Ubuntu 10.10 geboot van USB stick en daarna geinstalleerd op de harde schijf, als enige OS. Voor Wifi gebruik ik de Alfa USB adapter, dat is een Realtek 8187.
Mijn vrouw en ik varen rond met onze zeilboot en om die reden hebben wij alleen internet via Wifi. We hebben dus geen bedraad internet beschikbaar.

Nou heb ik het al veel gelezen probleem dat -bij opstarten- ik wel kan aanmelden en ook een IP adres krijg etc, ik heb dus een werkende verbinding met de access point maar dat duurt een paar minuten, soms 10. Meestal als ik met mijn browser een request verstuur maar soms ook spontaan, wordt de verbinding verbroken en blijft die verbroken. Pas bij rebooten kan ik het weer proberen. Ik heb wel eens een webpagina op m'n scherm gehad maar daarna was het ook afgelopen.

Wat ook opvalt is dat ik de interne Atheros AR9285 wifi antenne niet met de desbetr. toets uit of aan kan zetten, althans het ledje dat aangeeft dat ie aan of uit is blijft "uit" aangeven. Wel zie ik (na klik op het wifi icoontje in de werkbalk rechts boven) dat deze toets de beide wifi antennes, dus zowel de Atheros als de Realtek tegelijkertijd disabelt resp enabelt. Terwijl hij geacht wordt alleen de Atheros te dis-/enabelen...

Nou heb ik hele draden op dit forum doorgespit maar ik heb de oplossing nog niet en ik ben bang dat de oplossing onder andere inhoudt dat ik het internet op moet.

Wie weet raad? Ik kan natuurlijk naar een internet cafe waar een UTP kabel voor me klaar ligt maar dan moet ik wel weten wat ik dan moet doen. Ik ben inmiddels zover dat ik de terminal weet te openen en simpele bestandsbeheerfuncties kan doen.

Met m'n Windows 7 netbookje kan ik overigens heel goed het net op via Wifi. Dus als ik met m'n netbookje bv driverbestanden moet ophalen en dan met een usbstick naar m'n HP moet overzetten is dat geen probleem. Scheelt me de trip naar het internetcafe.... Ik heb wel duidelijke instructies nodig als ik in Ubuntu wat met die driver moet doen...

Alvast bedankt voor je tijd...

Groet, Len.