Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren *.jar file  (gelezen 1571 keer)

Ploegje

• Gast
installeren *.jar file
« Gepost op: 2010/11/23, 17:06:23 »
Goedenmiddag,

Ik ben vrij nieuw met ubuntu 10.10 bezig, geupdated van 10.04
Nu wil ik een *.jar file opstarten.
Deze file staat in/home/jan/downloads/
Nu zou volgens de beschrijving deze file geïnstalleerd moeten worden met:  java -jar /home/jan/downloads/*.jar
NU krijg ik de boodschap unable to acces jarfile.
Wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: installeren *.jar file
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/23, 17:14:46 »
Welkom op dit forum. Heb je de richtlijnen al doorgenomen?

Deze vraag hoort eigenlijk thuis in het subforum Software en configuratie. Verder kwam ik na te zoeken op jar in titels op: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/jar-bestand
Succes ermee!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/24, 03:36:44 »
Misschien downloads met een hoofdletter?
Is tenminste bij mij standaard
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/24, 05:34:51 »
Volgens mij moet je het bestand eerst "uitvoerbaar" maken.