Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren *.jar file  (gelezen 1571 keer)

Ploegje

• Gast
installeren *.jar file
« Gepost op: 2010/11/23, 17:06:23 »
Goedenmiddag,

Ik ben vrij nieuw met ubuntu 10.10 bezig, geupdated van 10.04
Nu wil ik een *.jar file opstarten.
Deze file staat in/home/jan/downloads/
Nu zou volgens de beschrijving deze file geïnstalleerd moeten worden met:  java -jar /home/jan/downloads/*.jar
NU krijg ik de boodschap unable to acces jarfile.
Wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: installeren *.jar file
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/23, 17:14:46 »
Welkom op dit forum. Heb je de richtlijnen al doorgenomen?

Deze vraag hoort eigenlijk thuis in het subforum Software en configuratie. Verder kwam ik na te zoeken op jar in titels op: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/jar-bestand
Succes ermee!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/24, 03:36:44 »
Misschien downloads met een hoofdletter?
Is tenminste bij mij standaard
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/24, 05:34:51 »
Volgens mij moet je het bestand eerst "uitvoerbaar" maken.
Dit kan door er met de rechtermuisknop op te klikken en te kiezen voor eigenschappen.
In 1 van de tabbladen van het scherm wat je nu ziet kan je de rechten aanpassen, zet een vinkje in het vakje om hem uitvoerbaar te maken.

Als het goed is kan je hierna ook met de rechtermuisknop klikken en kiezen voor openen met OpenJDK of open met Sun Java.
Vanuit de terminal kan natuurlijk ook, let dan wel op hoofdletters en zo, en in plaats van het sterretje zou ik de bestandsnaam uittikken.
Je weet maar nooit wat er allemaal aan andere .jar bestanden staat, die je misschien helemaal niet uit wil voeren.