Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scherm wordt soms donkerder  (gelezen 602 keer)

Offline glupper68

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Scherm wordt soms donkerder
« Gepost op: 2010/11/23, 12:45:12 »
Het gebeurd wel eens dat tijdens het werken op  Ubuntu het scherm opeens wat tinten donkerder wordt.  Soms ook een verticaal donker balkje aan de linkerzijde van mijn scherm. EEn witte achtergrond in een willekeurig programma is dan licht grijs.  De ene keer moet ik op nieuw opstarten,  ik heb ook wel eens Windows op moeten starten waarna je het scherm zijn normale kleuren terug krijgt.  Hierna een herstart naar Ubuntu en alles is weer gewoon.  Ik kan mij herinneren dat ik dat in 7.04 of 8.04 ook eens heb gehad maar weet de oplossing niet meer.
Wie kan helpen?
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline koos4401

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Scherm wordt soms donkerder
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/23, 16:19:49 »
De oorzaak weet ik niet, maar: 10 à 15 seconden geduld hebben helpt. Ik loop vooral tegen het verschijnsel op als ik met (nog) uitgeschakelde printer voor "printvoorbeeld" kies. Ik ga er van uit dat er dan wat "dieper" in de krochten van het systeem gegraven moet worden en dat kost processorkracht. Ik heb deze veronderstelling nog niet geverifieerd met "top" .
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523