Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren van programma's  (gelezen 558 keer)

installeren van programma's
« Gepost op: 2010/11/22, 18:33:31 »
Hallo, ik moet voor informatica kunnen werken met Ubuntu 10.10. het probleem ligt hem hier: ik kan met Mozilla Firefox op internet, maar als ik een programma via Ubuntu software center, bijvoorbeeld: thunderbird wil installeren, dan zegt hij na verloop van tij dat ik geen internet connectie heb... kunnen jullie mij helpen?

Dank u

Re: installeren van programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/22, 18:51:42 »
hallo,
allereerst: welkom op het forum
als tweede:
eigenlijk hoort dit eerder thuis in internet&draadloos. (kan een mod dit miss. doen?)
maar daar gaat het nu niet om.
download je met draadloos of met bedraad internet (dit kan nog wel eens een verschil zijn..)

succes!

dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: installeren van programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/22, 18:52:45 »
Beste Nicolas Cornet,

allereerst welkom hier  ;)

Begrijp ik je goed dat alles continu goed werkt onder Firefox op internet, maar bij installatie via het USC de boel 'stokt'?
Is dat eenmalig of telkens? Je kan ook andere programma's eens installeren en deinstalleren als test.
Daarnaast kan je Thunderbird ook via Synaptic installeren, hoe verloopt dat?

@dex, eerst eens kijken of dit echt internetgerelateerd is? Verplaatsen kan altijd nog  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: installeren van programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/22, 19:03:23 »
ik heb een LAN-verbinding en met synactive package manager heb ik nog niet geprobeerd... ik gebruik ub untu voor de eerste keer. ik zit op een school waar ze een proxy hebben en met windows moest ik allerlei instellingen doen om op internet te kunnen... misschien is dat met ubuntu ook...

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: installeren van programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/22, 19:24:28 »
Als je met Firefox naar websites kan surfen, heb je internet. Meer is niet nodig.
Probeer eens met synaptic hoe dat gaat  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]