Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: harde schijf dood?  (gelezen 1241 keer)

Offline Didius

  • Lid
harde schijf dood?
« Gepost op: 2007/01/01, 14:02:10 »
Ik heb hier van een vriend een harde schijf gekregen van 40 GB, meer bepaald de volgende:
http://www.samsung.com/in/products/harddiskdrives/5400rpm/sv4012h.asp

Ik heb zo'n externe behuizing waar ik 3,5" harde schijven snel kan in plaatsen, en die dan kan gebruiken als externe hard disk.

Maar het vreemde is dat als ik die Samsung schijf aanschakelt er niets gebeurd.
Ik voel de schijf zelfs niet trillen.
Kan ik daaruit besluiten dat ik die schijf terug mag geven aan mijn vriend?
Want ik denk dat een harde schjf toch altijd een teken van leven moet geven als die aangeschakeld wordt?

Gast

  • Gast
harde schijf dood?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/01, 14:22:39 »
Hey Didius,

Als je alles goed aangesloten hebt en de harde schijf idd stroom krijgt zou ze idd op zen minst moeten aanslaan... Tenzij je behuizing heel goed geluid dempt en trillingen opvangt, kan je idd zeggen dat je harde schijf kapot is...

budster

  • Gast
harde schijf dood?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/01, 14:27:14 »
Je kan nog even gewoon in de kast proberen de disk aan te sluiten, als je hem vast houd moet je in iedergeval iets voelen.. sommige schijven zijn heel stil maar zeker bij het opstarten van het schijfje moet je het toch echt in ieder geval voelen.

Offline Dave

  • Lid
harde schijf dood?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/01, 20:11:49 »
inderdaad. om zeker te zijn eens aan de kabel(s) van de cdspeler hangen oid.

harde schijf dood?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/02, 16:23:15 »
Wanneer de schijf op punt staat te overlijden, wil hij nog wel eens in dat eindstadium niet beginnen met draaien.
Wat goed helpt is met de plastic achterkant van een schroevendraaier erop tikken totdat de motor begnt te draaien.

Wanneer hij het blijft doen, gewoon terugsturen voor garantie, ook loopt deze ten einde, je weet maar nooit :P

In het laatste geval kan je hem uit elkaar halen en tegen de muur schroeven.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D