Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk onvindbaar?  (gelezen 1317 keer)

Offline johnski

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Draadloos netwerk onvindbaar?
« Gepost op: 2010/11/21, 16:23:46 »
hallo, ik bennieuw hier op het forum, juist overgestapt van het engelstalige ubuntu forum naar het niet iets toegankelijkere nederlandstalige forum :)

Ik kom julie om raad vragen in verband met mijn draadloos netwerk op mijn dell inspiron 1100 laptop. Ik heb er een DWL-G650 je van dlink in gestopt.
De hardware word perfect herkend dorrmiddel van de ath5k driver. MAdwifi kon ik niet meer gebruiken omdat de ondersteuning van wpa_supplicant ervoor gestopt is.

Het probleem waar ik nu tegen loop is het volgende, wanneer ik mijn wpa_gui open kan hij correct communiceren met wpa_supplicant maar als ik hem laat scannen vind hij geen enkel draadloos netwerk. De scan word wel correct uitgevoerd want dat kan ik volgen aan de hand van de leds.

Ik heb de computertip pagina op google geprobeerd met de backports module en de lib stdc5 enzo te installeren en dan ook het powermanagement op de kaart af te zetten maar niks hielp. Ik heb de router ook op alleen G snelheid gezet maar dat veranderde ook niks aan de zaak. Ik ben ten einde raad.

Ik weet dat deze kaart werkt onder linux. Ik vermoed dat er ergens iets is in verband met mijn wpa versleuteling maar wat. Het kan ook iets anders zijn, jullie linux goeroes weten wel raad ;)

Alvast bedankt

Offline joop905

• Lid
Re: Draadloos netwerk onvindbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/21, 22:26:03 »

Offline johnski

• Lid
Re: Draadloos netwerk onvindbaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/22, 19:05:27 »
hello,

deze pagina heb ik al geraadpleegd maar het bood geen oplossing voor mijn probleem. Zijn er nog andere mogelijkheden?