Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De Ubuntu-NL website/wiki: bugs, ideeën en de broncode  (gelezen 380968 keer)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: De Ubuntu-NL website/wiki: bugs, ideeën en de broncode
« Reactie #275 Gepost op: 2012/04/25, 07:00:47 »
Alvast een voorproefje voor de nieuwe steunpuntenkaart.
De oude is stuk gegaan door al het upgradegeweld en was lastig up to date te brengen vanwege veel wijzigingen, ook aan de kant van Google.

Nog geen idee wanneer het klaar is, maar het komt er in ieder geval aan ;)

« Reactie #276 Gepost op: 2012/04/25, 10:30:29 »
Zo hee, dat ziet er al een pak beter uit :)

Doet me er trouwens aan denken: de wiki is nog in de oude stijl. Zijn daar plannen voor om die ook van de nieuwe stijl te voorzien?

« Reactie #277 Gepost op: 2012/04/25, 17:36:31 »
De plannen zijn er, gisteren in de gemeenschapsvergadering nog besproken, moet natuurlijk wel in overleg met de diverse teams. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #278 Gepost op: 2012/04/25, 21:52:00 »
Gezien eerdere perikelen over steunpunten vraag ik me echt af of er zoveel energie gestoken moet worden in deze kaart.
Het is een leuke uithanger maar in de praktijk vrij waardeloos is gebleken.

« Reactie #279 Gepost op: 2012/04/25, 22:23:35 »
Gezien eerdere perikelen over steunpunten vraag ik me echt af of er zoveel energie gestoken moet worden in deze kaart.
Wat mij betreft, ik heb al menig reactie gekregen en de mensen kunnen helpen, al zou het maar 1 persoon zijn geweest die ik heb kunnen helpen, is de kaart voor mij niet waardeloos.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #280 Gepost op: 2012/04/25, 22:28:28 »
Wat mij betreft, ik heb al menig reactie gekregen en de mensen kunnen helpen, al zou het maar 1 persoon zijn geweest die ik heb kunnen helpen, is de kaart voor mij niet waardeloos.

Je hebt gelijk wel. Heb ook wel vragen gekregen via dit medium.
Zal wat gefrustreerd zijn door wat oproepen en waarbij een paar kilometer al een probleem was en men enkel tegen betaling!!! een cd af kon halen.
Niks tegen betaling van kostprijs voor een cd maar iets meer mag er toch wel zijn vind ik.

« Reactie #281 Gepost op: 2012/04/25, 22:54:10 »
Er zullen altijd steunpunten blijven, die niet of bijna niet reageren. In principe lever ik geen cd's meer sinds Canonical de landen met een goed internetwerk niet meer voorziet van cd's. Op de wiki staat precies hoe je dit zelf kunt doen. Vaak kan je per mail de dingen afhandelen. Huisbezoeken doe ik ook, maar geld vragen daarvoor niet. Dit omdat ik er zelf ook weer van leer, is ook mijn belangrijkste drijfveer. Mocht ik echt veel reiskosten maken, dan vraag ik wel een bijdrage. Maar zolang het in Amsterdam e.o. is zal dit niet zo snel voorkomen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #282 Gepost op: 2012/04/27, 12:23:12 »
De oude steunpuntenkaart doet het weer. (Ja toch weer aan de praat gekregen :evil:)
Binnenkort komt de mogelijkheid om je locatie te veranderen en aan te geven of je steunpunt wil zijn weer terug.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #283 Gepost op: 2012/05/17, 23:12:37 »
Zojuist gemeld bij documentatie:
Hier  http://www.ubuntu-nl.org/  staat een storende fout: Nederlande i.p.v. Nederlandse.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #284 Gepost op: 2012/05/18, 02:11:44 »
Oei, wat slordig :-[ Bedankt voor het melden, ik heb het verbeterd :)

« Reactie #285 Gepost op: 2012/05/22, 13:51:15 »
Hier staat een fout: http://www.ubuntu-nl.org/server/ubuntu-cloud

Citaat
Wanneer we spreken over "cloud computing" dan hebben we het over ict diensten die niet draaien op één bepaalde computer, maar die grotendeels via het hetwerk draaien op een virtueel plaftorm gespreid over meerdere computers. De diensten voor de client worden via het netwerk aan de "cloud" uitbesteed.

Moet natuurlijk het netwerk zijn.

« Reactie #286 Gepost op: 2012/05/22, 14:30:07 »
Om een of andere reden is dit niet aan te passen door het Webteam. Dit zal het Serverteam dus moeten aanpassen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #287 Gepost op: 2012/05/22, 14:30:46 »
Dat kwam zeker omdat ik bezig was met die pagina ;)

« Reactie #288 Gepost op: 2012/05/22, 16:55:09 »
Dat kwam zeker omdat ik bezig was met die pagina ;)

Nee, ik kan geen enkele van die Ubuntu Server-pagina's bewerken.

« Reactie #289 Gepost op: 2012/05/22, 19:28:09 »
Om een of andere reden is dit niet aan te passen door het Webteam. Dit zal het Serverteam dus moeten aanpassen.
Bepaalde pagina's zijn gemaakt met meer rechten ivm. het embedden van video's. Het embedden van content kan een security risico vormen.

« Reactie #290 Gepost op: 2012/05/22, 19:29:32 »
Nee, ik kan geen enkele van die Ubuntu Server-pagina's bewerken.
De onderstaande zou je toch moeten kunnen aanpassen, die heeft geen video namelijk.
http://www.ubuntu-nl.org/server/ubuntu-server

« Reactie #291 Gepost op: 2012/05/22, 20:17:28 »
Ja, en ik heb dus al 2 keer gezegd dat ik die pagina dus niet kan bewerken... Nu bij de derde keer: ik kan hem niet bewerken. Kennelijk is die pagina dan toch met meer rechten aangemaakt...

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #292 Gepost op: 2012/05/22, 20:30:51 »
Dat zou met de opmaak te maken kunnen hebben. Als de pagina is opgebouwd  met full-HTML code, dan kan alleen een beheerder hem bewerken. Als het restricted HTML is, kan iedere webeditor hem bewerken. Hetzelfde probleem is er wanneer er php-code gebruikt wordt op een pagina.

Maak aub even een bug aan met alle linkjes die je niet kan bewerken, dan zal ik er later naar kijken.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-serverbeheer/+filebug

« Reactie #293 Gepost op: 2012/05/22, 23:04:48 »
Ik kan die pagina (http://www.ubuntu-nl.org/server/ubuntu-server) wel bewerken, en ik zou dezelfde rechten moeten hebben als Vistaus als het goed is.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #294 Gepost op: 2012/05/25, 00:31:32 »
Jij hebt precies dezelfde rechten als Vistaus ja. Dus als jij het kan, zouden de andere webeditors het ook moeten kunnen.

« Reactie #295 Gepost op: 2012/05/27, 11:39:06 »
Citaat
Omdat de "cloud" niet gebonden is aan één computer kan er hardware bij geplaatstd worden als er meer capaciteit nodig is. De abstractie van de hardware laag maakt het mogelijk om softwarematig te schuiven met capaciteit wanneer bepaalde diensten meer capaciteit behoeven. Dit geeft een efficiënter gebruik van de hardware.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #296 Gepost op: 2012/05/27, 11:46:48 »
Jij hebt precies dezelfde rechten als Vistaus ja. Dus als jij het kan, zouden de andere webeditors het ook moeten kunnen.

Maarja, toch kan ik alle pagina's prima bewerken behalve die serverpagina...

« Reactie #297 Gepost op: 2012/05/28, 12:54:06 »
Ik vind dat er op de Ontdek Ubuntu-pagina van ubuntu-nl.org wat meer aandacht besteed kan worden aan het product Ubuntu in plaats van de ideologie. Ik zie één filmpje van een reeds verouderde Ubuntu-versie (11.04), geen screenshots of ander beeldmateriaal dat de werking van Ubuntu uitlegt.

De filosofie achter Ubuntu acht ik ondergeschikt aan het werkelijke product.  Het kan zeker aan bod komen, maar de balans is nu zoek. Al met al komt het een beetje religieus over, en wat doen woorden als "martelen" op een Ubuntu-website?

En dan staat er nog een diagram dat de beschikbare Ubuntu-versies weergeeft. Hoe belangrijk is dat nou voor een nieuwe gebruiker?

« Reactie #298 Gepost op: 2012/05/28, 13:11:37 »
Ik heb dat filmpje al willen vervangen, maar het serverteam is de enige die filmpjes kan vervangen.

Dat diagram vind ik nog wel kunnen, maar ik ben met je eens dat de ideologie veel te veel aan bod komt. Dat kan inderdaad minder. Ik zal vandaag of morgen eens aan de slag gaan ermee :)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #299 Gepost op: 2012/05/28, 16:01:49 »
Ik heb dat filmpje al willen vervangen, maar het serverteam is de enige die filmpjes kan vervangen.
Als je een linkje naar een beter filmpje hebt, dan horen we dat graag zodat het aangepast kan worden.
Graag via een bugmelding: https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-serverbeheer/+filebug