Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De Ubuntu-NL website/wiki: bugs, ideeën en de broncode  (gelezen 380963 keer)

Re: De Ubuntu-NL website/wiki: bugs, ideeën en de broncode
« Reactie #250 Gepost op: 2012/04/21, 17:19:53 »
@markba: Geen problemen hier met lange laadtijden.
@Prosper: Focus werkt hier wel prima in Firefox 11. Weet niet welke browser jij gebruik?
@Gijsbert: Forumprofielen (namen) werken hier prima. Of bedoel je specifiek de namen op de Steunpuntenkaart?
Idd,  i.p.v. een naam krijg je deze No such member! tekst te zien. En waar ik misschien overheen kijk, in het profiel het hokje om aan te vinken als je steunpunt wilt zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #251 Gepost op: 2012/04/21, 17:22:13 »
Op de hoofdpagina staat in de opsomming:
  • ..
  • Alle sofware die nodig is
  • ..

Het lijkt mij dat dat software moet zijn. :)

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #252 Gepost op: 2012/04/21, 17:42:37 »
Even over de screenshots: Op de communityserver staan de screenshots die ik heb gemaakt. Die staan niet meer op de nieuwe site. Kan dat nog gedaan worden?
*Boink*

« Reactie #253 Gepost op: 2012/04/21, 17:46:13 »
@Prosper: Focus werkt hier wel prima in Firefox 11. Weet niet welke browser jij gebruik?
@Gijsbert: Forumprofielen (namen) werken hier prima. Of bedoel je specifiek de namen op de Steunpuntenkaart?
Idd,  i.p.v. een naam krijg je deze No such member! tekst te zien. En waar ik misschien overheen kijk, in het profiel het hokje om aan te vinken als je steunpunt wilt zijn.

Die plugin is niet geüpdate voor SMF2.

@markba: Ik kan dus wel plaatjes uploaden, zo blijkt. Chromium-icoontje staat er nu i.p.v. Chrome-icoontje.

@Timo: Daar kan ik helaas niet op antwoorden.

@Stefan: Merci, gefixt! :)

Offline Thenile

• Lid
    • Mijn website (beetje leeg :P)
« Reactie #254 Gepost op: 2012/04/22, 11:25:51 »
Naar mijn idee kunnen jullie in de CSS (de body) nog wat plaatsen zodat de pagina niet heen en weer gaat bij het swichen tussen bijvoorbeeld 'agenda' en 'partners'

body {
    background-color: #EEECEA;
    color: #333333;
    overflow-y: scroll;
}
Microsoft gives you Windows... Linux gives you the whole house.

-- AMD FX-6100, Asus M5A97 Pro, OCZ 60GB SSD, Asus GTX-550 Ti --

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #255 Gepost op: 2012/04/24, 09:12:31 »
En bij veel pagina's staat er in de title: Tabbed page [X] | Ubuntu [onderwerp]

Dit kan nu aangepast worden, dus zal binnenkort opgelost zijn.

Verder wil ik nog even aangeven dat dit topic vooral voor de nieuwe website is. Voor opmerkingen over het forum graag dit topic gebruiken :)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #256 Gepost op: 2012/04/24, 09:15:46 »
Even over de screenshots: Op de communityserver staan de screenshots die ik heb gemaakt. Die staan niet meer op de nieuwe site. Kan dat nog gedaan worden?
*Boink*
Stuur even een berichtje naar Thomas met daarin de plaatjes/linkjes die je gemaakt hebt.
Ik kan verder niet op de communityserver.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #257 Gepost op: 2012/04/24, 09:25:44 »
*Boink*
Stuur even een berichtje naar Thomas met daarin de plaatjes/linkjes die je gemaakt hebt.
Dat heb ik gedaan, maar die stuurde me naar dit draadje ;)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #258 Gepost op: 2012/04/24, 09:39:09 »
Ik ook niet, als je maar genoeg bandbreedte hebt; je ziet wel het plaatje opbouwen op het scherm, daarom viel me dat op. Maar plaatjes van die grootte (300x200 pixels), horen geen 250 KB te zijn, tenminste dat raad ik iedereen aan die ik leer websites te bouwen. Als jij dat wel vindt, dan verschillen we van mening.

Citaat
@markba: Ik kan dus wel plaatjes uploaden, zo blijkt. Chromium-icoontje staat er nu i.p.v. Chrome-icoontje.
Ik kan ook plaatjes uploaden, alleen NIET zoals ik al schreef als je een BESTAAND bericht aanpast.

P.S.
Het zou wel fijn zijn als je de tekst waar je op reageert gewoon quote, dan weet de poster en elke lezer tenminste waar het over gaat.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #259 Gepost op: 2012/04/24, 09:58:53 »
Ik ook niet, als je maar genoeg bandbreedte hebt; je ziet wel het plaatje opbouwen op het scherm, daarom viel me dat op. Maar plaatjes van die grootte (300x200 pixels), horen geen 250 KB te zijn, tenminste dat raad ik iedereen aan die ik leer websites te bouwen. Als jij dat wel vindt, dan verschillen we van mening.
Ik gok dat een aantal plaatjes een stuk groter zijn dan dat ze op de website weergegeven worden. En dat ze dan via de html verkleind worden of zo. Zal er even naar kijken :)

Citaat
Citaat
Ik kan ook plaatjes uploaden, alleen NIET zoals ik al schreef als je een BESTAAND bericht aanpast.
Je hebt 2 icoontjes om je bericht aan te passen. Eentje in hetzelfde vlak als waar je post staat zodat je "inline" je bericht kan bewerken. Daarmee kan je geen bijlagen veranderen.
Vlak daarboven staat nog een icoontje waarmee je in de "normale" editor komt, die ziet er ongeveer hetzelfde uit als je op de "reageer" knop drukt om een normale reactie te plaatsen. In dat scherm kan je wel de bijlagen aanpassen.

De inline editor is makkelijk als je even snel je bericht aan wil passen en geen behoefte hebt aan de uitgebreidere opties. Ik kan wel kijken of ik die standaard kan verbergen, zodat je hem zelf aan moet zetten via de voorkeuren.

Verdere opmerkingen over het forum graag hier: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/het-grote-feedbacktopic-voor-het-nieuwe-forum/ :)

« Reactie #260 Gepost op: 2012/04/24, 10:01:26 »
*Boink*
Volgens mij kan iedereen bij de communityserver toch? www.communityserver.nl Alle plaatjes die daar opstaan zijn voor iedereen te zien. Met een rechtermuisklik en 'save as' kan iedereen die downloaden.

Maar goed, ik ben op het moment druk met een andere website (www.ubuntuparty.nl), kan iemand anders dit oppakken?

Offline markba

• Lid
« Reactie #261 Gepost op: 2012/04/24, 10:03:17 »
Citaat
Citaat
Je hebt 2 icoontjes om je bericht aan te passen. Eentje in hetzelfde vlak als waar je post staat zodat je "inline" je bericht kan bewerken. Daarmee kan je geen bijlagen veranderen.
Vlak daarboven staat nog een icoontje waarmee je in de "normale" editor komt, die ziet er ongeveer hetzelfde uit als je op de "reageer" knop drukt om een normale reactie te plaatsen. In dat scherm kan je wel de bijlagen aanpassen.

De inline editor is makkelijk als je even snel je bericht aan wil passen en geen behoefte hebt aan de uitgebreidere opties. Ik kan wel kijken of ik die standaard kan verbergen, zodat je hem zelf aan moet zetten via de voorkeuren.
Dat zou mooi zijn denk ik, want ik zie de meerwaarde ook niet echt. Het minimum is dat dat verschil duidelijk aangegeven wordt, bijvoorbeeld met een hinttekst. Want zoals je zegt, zijn het nu twee exact dezelfde icoontjes die toch iets anders doen. Nogal verwarrend.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #262 Gepost op: 2012/04/24, 10:08:14 »
...
Stuur even een linkje van je screenshots en op welke pagina ze staan op de communityserver naar mijn mail.
Dan doen we het zo ;)

Offline markba

• Lid
« Reactie #263 Gepost op: 2012/04/24, 10:26:43 »
Wat is die browser DU? Zegt me niks...
http://www.ubuntu-nl.org/desktop/surfen

« Reactie #264 Gepost op: 2012/04/24, 10:34:56 »
Dat is het icoon van Baidu. Ben het met je eens dat dat daar niet thuishoort daar er niks over Baidu vermeld staat. Ik zal het strakjes even aanpassen in het icoontje van Opera, daar dat wel een bekende browser is die prima in dat rijtje hoort :)

« Reactie #265 Gepost op: 2012/04/24, 11:33:54 »
Zo, dat is opgelost :)

Offline markba

• Lid
« Reactie #266 Gepost op: 2012/04/24, 12:53:05 »
Citaat
Mozilla Firefox wordt standaard meegeleverd, maar u kunt ook voor alternatieven als Chromium  en Opera kiezen uit het Ubuntu Softwarecentrum.

Uhm, je kunt Opera niet installeren vanuit de standaard repo. Er is wel een PPA.

« Reactie #267 Gepost op: 2012/04/24, 12:53:46 »
Jawel hoor. Opera staat er gewoon in in Partner.

Offline markba

• Lid
« Reactie #268 Gepost op: 2012/04/24, 12:56:25 »
Is niet de standaard repo volgens http://packages.ubuntu.com/. Maar goed, het zal wel.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #269 Gepost op: 2012/04/24, 13:05:37 »
In de testversie van 12.04 zie ik Opera ook niet in het softwarecentrum. De partner-bron staat wel aan.
Verder is Opera ook niet open source, dus mijn voorkeur zou sowieso uitgaan naar een andere browser die dat wel is.

« Reactie #270 Gepost op: 2012/04/24, 13:08:40 »
Hier staat ie er wel op 12.04 in de Partner.

Maar goed, Epiphany anyone? :)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/24, 15:02:45 door Vistaus »

« Reactie #271 Gepost op: 2012/04/24, 15:08:23 »
Gezien het feit dat Epiphany (Web) gewoon open source is en beschikbaar in het Softwarecentrum heb ik Opera veranderd in Epiphany :)

« Reactie #272 Gepost op: 2012/04/24, 15:10:54 »

P.S.
Het zou wel fijn zijn als je de tekst waar je op reageert gewoon quote, dan weet de poster en elke lezer tenminste waar het over gaat.

Ik had het over plaatjes uploaden naar de website...
Dacht dat ik dat niet kon (terwijl ik wel website editor ben), maar bleek wel te kunnen. Ik moet nog een beetje wennen aan Drupal ;)

Offline Thenile

• Lid
    • Mijn website (beetje leeg :P)
« Reactie #273 Gepost op: 2012/04/24, 16:37:58 »
En bij veel pagina's staat er in de title: Tabbed page [X] | Ubuntu [onderwerp]

Dit kan nu aangepast worden, dus zal binnenkort opgelost zijn.

Verder wil ik nog even aangeven dat dit topic vooral voor de nieuwe website is. Voor opmerkingen over het forum graag dit topic gebruiken :)

Maar ik had het daar over de website! Dit stond bij de pagina's als bijvoorbeeld 'gratis' onder 'Ubuntu' > 'introductie'
Echt waar! :P
Maar dat is nu dus opgelost (in dat plaatje zie je natuurlijk de cached pagina)
Microsoft gives you Windows... Linux gives you the whole house.

-- AMD FX-6100, Asus M5A97 Pro, OCZ 60GB SSD, Asus GTX-550 Ti --

« Reactie #274 Gepost op: 2012/04/24, 20:08:58 »
Ik denk dat Johan het in het algemeen bedoelde ;)