Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice Word error  (gelezen 1052 keer)

Offline John K

• Lid
OpenOffice Word error
« Gepost op: 2010/11/21, 12:39:51 »
Ik heb onlangs 10.04 geinstalleerd, en nu laat OpenOffice Word processor telkens een error zie bij het opstarten en openen van documenten, nml. een recoveryscherm waarin het programma aangeeft andere documenten te moeten herstellen. Dit is erg lastig werken en ik hoop niet dat ik documenten beschadig.

Heeft iemand ervaring en een eventuele oplossing voor dit probleem?

Groeten John K  
« Laatst bewerkt op: 2010/11/21, 13:11:57 door John K »

Offline vanadium

• Lid
Re: OpenOffice Word error
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/21, 18:14:59 »
Dat is inderdaad erg vervelend, en gebeurt heel vaak in 10.04. Je hebt zeker prijs als je uitlogt, zonder OOo af te sluiten, zelfs wanneer alle documenten bewaard zijn. Een bug, volgens mij, die buiten vervelend te zijn geen kwaad kan.
Deze functie zou alleen mogen in actie schieten als Ooo echt gecrached is. Van zodra het regulier afgesloten wordt, zelfs al is het door het systeem zelf zoals wanneer je uitlogt, zou dit niet mogen voorkomen.

Offline John K

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/21, 21:08:35 »
Maar juist om deze reden heb ik ge-upgrade van 8.04, daar gaf OpenOffice ook altijd hetzelfde probleem.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/23, 11:11:11 »
Ik heb onlangs 10.04 geinstalleerd, en nu laat OpenOffice Word processor...
Je gaf hier een andere indruk. Maar dat terzijde: ik heb helaas geen oplossing voor dit vervelend probleempje, behalve dan dat je het niet hebt als je zelf OOo verlaat met File- Exit" of de hotkey Ctrl+q.

Offline John K

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/23, 12:55:54 »
Welke andere indruk?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/25, 10:29:28 »
Ik heb onlangs 10.04 geinstalleerd, en nu laat OpenOffice Word processor ...
versus:
Maar juist om deze reden heb ik ge-upgrade van 8.04, daar gaf OpenOffice ook altijd hetzelfde probleem.
Je gaf dus de indruk dat het probleem opgedoken was in 10.04, en in die zin had ik geantwoord. Ik heb de indruk dat het nu vlugger gebeurt dan vroeger, maar dat is maar een indruk.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/25, 20:01:38 »
Waarschijnlijk zit het probleem in een bestand in je eigen home map.
Heb je die behouden bij je upgrade? Dan heb je het probleem gewoon meegenomen...
Stap je nu over naar Debian, of in de toekomst naar Ubuntu 11.nogwat en je behoud je home, dan neem je het probleem ook weer mee.

Ik zou dus proberen om de verborgen ".openoffice.org" map uit je home te verwijderen.
Hierdoor gaan je instellingen wel verloren, maar de kapotte recovery-informatie verdwijnt ook.

Misschien is het verwijderen van deze 2 bestanden al genoeg:
.openoffice.org/3/user/registry/cache/org.openoffice.Office.Recovery.dat
.openoffice.org/3/user/registry/data/org/openoffice/Office/Recovery.xcu

Iets minder ingrijpend, maar geen idee of het werkt.

En belangrijk: zorg dat OO.o niet openstaat tijdens het verwijderen van deze zaken.