Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows folders openen in ubuntu 10.0  (gelezen 1456 keer)

Offline koekie

• Lid
windows folders openen in ubuntu 10.0
« Gepost op: 2010/11/21, 00:44:41 »
Hoi,

Ben een nieuwe ubuntu-gebruiker en zou graag m'n windows-bestanden kunnen openen in Ubuntu 10.0.
ik maak gebruik van de volgende walkthrough "http://www.wikihow.com/Access-Windows-Files-in-Ubuntu", maar ondervind toch enkele problemen. Voor het installeren heb ik een USB-stick geïnstalleerd. Ik draai op WinXP.

Na succesvol een nieuwe DIR gecreëerd te hebben voor m'n windows files wordt er in de manual gevraagd om deze lijn te typen: mount -t ntfs /dev/sda2 /mnt/windows -o "umask=022" (In mijn geval sda3, zie .
Hierop krijg ik de volgende foutmelding:
" Mount is denied because the NTFS volume is already exclusively opened. The volume may be already mounted, or antoher software may use it"
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Offline Roc.am

• Lid
Re: windows folders openen in ubuntu 10.0
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/21, 00:57:15 »
Welkom Koekie,

Als je naar Lokaties -> Computer gaat kun je aan alle bestanden die op je systeem staan.

- Roc

Offline koekie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/21, 01:07:17 »
Hehe, zo ver was ik al wel :-). In de nieuw aangemaakte map mnt/windows staan nog geen windows folders ...

Offline bwman

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/21, 02:43:55 »
wat roc bedoelde is dat je zo ook aan je Windows bestanden komt wrom makkelijk als het moeilijk ook kan :) je kiest voor de schijf met de grote van sda3 je opent deze en je kan aan al je files die op die partitie of schijf staan.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/21, 11:04:46 »
Citaat
" Mount is denied because the NTFS volume is already exclusively opened. The volume may be already mounted, or antoher software may use it"
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

partities beter bewerken met de live versie van Gparted, nu moeten ze eerst nog los gekoppeld worden door het systeem.
Verder snap ik niet wat je met die aparte patities wilt of het moet zijn om er in dualboot bij te kunnen.
anders al die ntfs zooi er af en je data netjes in de reguliere documenten map zetten.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/21, 20:07:23 »
.....anders al die ntfs zooi er af.......

Ik vermoed dat 'die ntfs zooi' een partitie is waarop Windows geïnstalleerd staat, dus ik neem aan dat koekie die 'zooi' (nog) niet kwijt wil. ;)  Bovendien vermoed ik dat het hier gaat om een WUBI-installatie, gezien het mount point /host op een NTFS-partitie?

Offline bwman

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/21, 20:28:47 »
zover had ik alweer eens niet gekeken gelukkig is er toch iemand wakker van ons ;)
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast