Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .Vob en de verschillende videobewerkingsprogramma's  (gelezen 782 keer)

Offline _Walter_

• Lid
  • Steunpunt: Nee
.Vob en de verschillende videobewerkingsprogramma's
« Gepost op: 2010/11/19, 23:29:12 »
Dag dames en heren,

Ik heb sinds kort een firewireaansluiting en dat is helemaal te gek met kino en Ubuntu. Ik heb alleen ook heel veel 'oude' .VOB-bestanden gekopieerd van DVD's die gemaakt zijn met een Philips en Sony DVD-recorder en een digitale videocamera.

Deze Vob-bestanden zijn zo gekopieerd van DVD en bevatten bijvoorbeeld 3 films in één bestand. Deze Vob-bestanden geven ook problemen.

cinelerra:
Importeert het snelst en de videobewerking gaat geweldig. Alleen bij het renderen gaat het mis. Cinelerra crasht.

Ik heb openshot geprobeerd, maar dit gaat ook niet goed. Het beeld en geluid loopt niet synchroon en effecten worden niet weergegeven. Althans:

1ste methode: er klopt niets van. als ik bv 2 min 33 sec selecteer laat het programma 10:33 zien. Dan importeer ik direct de .VOB bestanden.

2de methode: eerst importeren in Kino, dit programma maakt er .dv bestanden van en die importeren in  openshot. Na renderen loopt het beeld en geluid niet synchroon. En ook de effecten zoals de titles werken niet.

Wat nu?

« Laatst bewerkt op: 2010/11/19, 23:36:07 door _Walter_ »