Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb virtual box  (gelezen 1323 keer)

Offline rutgerr

• Lid
usb virtual box
« Gepost op: 2010/11/18, 19:37:40 »
Hey,

Als ik de printer aansluit (dell A940) herkent ubuntu deze alleen het installeren ervan lukt niet, dit gaat ook niet lukken denk ik :)
Maar er is misschien toch een licht puntje in de duisternis, als ik mijn virtualbox opstart zie ik bij usb ondersteuning m'n printer staan.
Enkel kan ik deze niet selecteren in mijn virtualbox als deze draaiend is.

Zou dit nu echt niet lukken?

greetz

Re: usb virtual box
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/18, 23:57:12 »
Heb je cups al geïnstalleerd? Dan kan je in de adresbalk van je browser typen http://localhost:631/ kijk eens of je daarmee de printer aan de praat krijgt.
Je moet bij Virtualbox van te voren de USB filters erin zetten. Klik rechts in Virtualbox op USB, klik nu aan de rechterkant op het groene plusje en vink de printer aan.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline rutgerr

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/24, 13:50:04 »
Hey,

De usb filter heb ik aangezet in mijn virtualbox. Maar als ik win xp dan opstart kan ik boven aan apparaten- usb apparaten klikken. Hier staan mijn printer wel tussen maar ik kan hem niet selecteren ??? Win xp vind wel een usb-root?

greetz

Offline softbart

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/25, 22:45:38 »
Voor het beheren van een printer dien je lid te zijn van de lp groep. Ook voor VB.

groet,

Theo

« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/29, 22:46:54 »
Je zal er eerst voor moeten zorgen dat in je "gastheercomputer" in jouw geval Ubuntu de printer werkt.
Daarna kan je die pas werkend krijgen in je "gast".
Misschien dat het zoeken naar de juiste Linux-driver je verder helpt.
Hier staat mogelijk wat nuttige info:
http://www.allquests.com/question/3764328/%5Bubuntu%5D-Lexmark-z55-printer-for-Dell-A940.html
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline Dave

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/30, 09:23:01 »
Hey,

De usb filter heb ik aangezet in mijn virtualbox. Maar als ik win xp dan opstart kan ik boven aan apparaten- usb apparaten klikken. Hier staan mijn printer wel tussen maar ik kan hem niet selecteren ??? Win xp vind wel een usb-root?

greetz

beheer/gebruikers en groepen
en je account overal bij aanmelden

« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/30, 09:46:17 »
Dat is idd de truc je zelf toevoegen aan de Groep Ip en Vboxusers en dan kan je  je usb printer selecteren in VB.

Succes

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Offline rutgerr

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/30, 19:36:27 »
Hey,

Ik heb mezelf toegevoegd in die groepen en krijg nu mijn printer signaal binnen.
Nu eens aan de slag met de geg sites om mijn printer onder linux aan de praat te krijgen.

greetz