Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat moet ik doen om java-applet gestart te krijgen?  (gelezen 1241 keer)

Offline ayla

• Lid
Wat moet ik doen om java-applet gestart te krijgen?
« Gepost op: 2010/11/18, 18:29:48 »
Wat moet ik doen om java-applet gestart te krijgen?
In Firefox en Google Cromium is JavaScript ingeschakeld.

Ubuntu 10.10

Gr Ayla

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Wat moet ik doen om java-applet gestart te krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/18, 18:55:16 »
Beste ayla,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met 'java-applet'. Alle java-toepassingen zitten in 'ubuntu-restricted-extras', heb je die geinstalleerd? Die staat in Ubuntu software center.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/18, 18:59:29 »
Een java applet vereist Java, niet Javascript. Javascript is iets heel anders dan Java.

Anyway, om de applet te starten heb je Open JDK nodig, of Sun Java. Open JDK runtime is de open variant van Java, waar Sun Java (of Oracle Java) de gesloten versie is.

Volg de instructies op de site van Pjotter (http://sites.google.com/site/computertip/multimedia) om Java te installeren, en eventueel de multi media functionaliteit te voltooien op je computer.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline ayla

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/18, 21:03:51 »
Beste ayla,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met 'java-applet'. Alle java-toepassingen zitten in 'ubuntu-restricted-extras', heb je die geinstalleerd? Die staat in Ubuntu software center.

Hartelijk dank voor je uitleg, ubuntu-restricted-extras geinstalleerd en alles werkt naar behoren. Je moet maar net weten dat je dat moet installeren.

Vriendelijke groet Ayla
« Laatst bewerkt op: 2010/11/19, 09:20:15 door ayla »

Offline ayla

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/18, 21:05:49 »
Een java applet vereist Java, niet Javascript. Javascript is iets heel anders dan Java.

Anyway, om de applet te starten heb je Open JDK nodig, of Sun Java. Open JDK runtime is de open variant van Java, waar Sun Java (of Oracle Java) de gesloten versie is.

Volg de instructies op de site van Pjotter (http://sites.google.com/site/computertip/multimedia) om Java te installeren, en eventueel de multi media functionaliteit te voltooien op je computer.

Vriendelijk bedankt voor je nauwkeurige aanwijzingen het installeren van ubuntu-restricted-extras was voldoende om alles te laten werken.

Groet ayla